Szociális fóbiások küzdelme a nagyvilággal

Sziasztok! Ez a blog Neked készült, aki szociális fóbiával küzdesz. Neked, aki önbizalomhiányos vagy, folyton kisebbségi érzésed, megfelelési kényszered van, vagy Neked, akinek nincsenek ilyen problémáid, egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogyan élnek ezek a furcsa, visszahúzódó, szégyenlős, csendes emberek, milyen nehézségekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Itt olvashatjátok mindennapi botladozásainkat, szerencsétlenkedéseinket, félelmeinket, amelyeket megosztunk veletek, hogy érezzétek nem vagytok egyedül.

Dr. Richards-terápia

A könnyebb navigálás érdekében ide gyűjtöttük a linkeket jelenlegi nagy projektünkhöz, ami nem más, mint a dr. Richards által megalkotott, szociális fóbiával foglalkozó audioterápia magyarítása:

1. bemutatkozó lecke

2. lecke

3. lecke

4. lecke

5. lecke

6. lecke

7. lecke

8. lecke

9. lecke

10. lecke

11. lecke

Friss topikok

2016.05.16. 07:40 Daniellaaa

Sport - a hatékony szorongáscsökkentő

Nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom a mozgás milyen hatékony szorongás- és depressziócsökkentő módszer, hiszen nagyon sok helyen hangoztatják előnyös hatásait, de mégis úgy éreztem erről írnom kell egy blogbejegyzést. Az utóbbi pár hétben kis túlzással függő lettem. Eddig nagyon sokféle eszközzel próbálkoztam, a gyógyszer kivételével sok mindent bevetettem a szorongás csökkentésére, de ezek a módszerek nem minden alkalommal szüntették meg a szorongásomat, gyakran hatástalannak bizonyultak. Az izzasztó, teljesen lefárasztó sport viszont nálam eddig kivétel nélkül bizonyított. Egy ideje vasárnaponként felpattanok a biciklire és egy dimbes-dombos vidéken letekert 2 órás kemény kerékpározás után egész napra elillannak a negatív gondolatok és érzések, gyakran csak kedden kezdenek ismét előjönni, ritkábban hétfőn. A legjobb, hogy ilyenkor nem kell agyban foglalkoznom a szorongással, nem kell terápiás gyakorlatokat csinálnom, hogy elűzzem a szorongást, egyszerűen kifárasztom magam sporttal és megszabadulok a kellemetlen kolonctól. Néhány hete görcsösen ragaszkodom ahhoz, hogy vasárnaponként semmiképp sem maradjon ki ez a mozgásforma, így ha rossz idő van, vagy valami egyéb indokból kifolyólag marad el a kerékpározás akkor borzasztóan érzem magam, teljesen ideges leszek és persze a szorongó érzések is kínoznak. Természetesen a lakásban is lehet sportolni, de az is lényeges, hogy olyan mozgásformát válasszunk, amelyet kitartóan végig tudunk csinálni addig a pontig, amíg elfáradunk. Nekem egy 10 perces kis aerobic otthon nem bizonyul hatékonynak, sajnos hamar beleunok és feladatom. Ahhoz, hogy elmúljon a szorongás ki kell fárasztani magunkat. Azt hiszem szeretnék még jobban kerékpározásfüggő lenni, ez tényleg segít a szorongáscsökkentésben!

9 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://onbizalomnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr88715548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

introvertaltak · http://introvertaltak.blog.hu/ 2016.05.16. 18:49:42

Igen a sport nagyon jó, én is alkalmazom. A biciklitől még a popsi is feszesedik ;)

Argus93 2016.05.16. 21:56:00

Sziasztok! Jó látni, hogy más is küzd hasonló problémákkal, persze nem kívánom senkinek sem ezt:)
A sportolás nagyon jót tesz én is úgy vettem észre magamon. Esetleg Győr környékéről valaki beszélgetne ezekről a "szociális problémákról"?

mtkl (törölt) 2016.05.17. 19:53:35

Biztos neked is eszedbe jutott már,de azért megemlítem.Érdemes lenne befektetned egy szobabiciklibe,az esős napokra.

Daniellaaa · http://onbizalomnelkul.blog.hu/ 2016.05.17. 20:03:58

@mtkl: igen, nekem is megfordult már a fejemben. :-) Bár kérdéses, hogy van-e annyira élvezetes, mint kint a szabad levegőn tekerni, de megfontolom a vásárlást, kösz a tippet. :-)

dolan 2016.05.17. 22:01:17

szia! Nagyon örülök, hogy rátaláltam a blogodra, nagy érdeklődéssel és odafigyeléssel olvasom, sokat segít Nekem is. :) Sok mindenben magamra ismertem, bár most már talán mondhatom, hogy kifelé járok a teljes szociális elszigetelődésemből eredő önértékelési zavaraimból, szorongásaimból, állandó melankóliámból. Ami nekem rengeteget segített az a sport. Úgyhogy bátorítalak, hogy kerékpározz csak sokat!:) Én a futásra álltam rá részben orvosi tanácsra. Számomra a futás boldogságot okoz és oldja a félelemeimet, szorongásaimat, és ami a legfontosabb néhány ismertséget is tudtam a futással szerezni egy helyi futó klubban. És azt vettem észre amit Te, ha sportoltam másnap sokat jobban éreztem magam a bőrömben, kevésbé szorongtam. Tavaly a nulláról kezdtem júliusban és most áprilisban félmaratont futottam. Versenyekre járni hatalmas élmény, az önbizalmamat növeli. Az első versenyem 10 km-es táv volt. Célnak és motivációnak szerintem kiváló. Illetve még a kerékpározás is rengeteget segített és segít a mai napig. Úgyhogy ne hagyd abba a kerékpárt!:)

dolan 2016.05.17. 22:53:53

Csoportos edzéssel hogy állsz? Spinning például? Korábban nálam ezek a csoportos órák szóba se jöhettek, mindenki engem néz ahogy bénázok effektus:)
Az egy nagyon fontos felismerés volt nekem anno, hogy nem vagyok olyan fontos másoknak, hogy velem foglalkozzanak, senki le se tolja ha én oda lemegyek és bénázok.
Írtad, hogy otthon szoktál aerobicozni, javaslatként írom, hogy egyszer próbáld ki csoportban. Nekem az önbizalom fejlesztésében sokat segített, hogy lementem csoportos órára amitől korábban tartottam és rájöttem, hogy ott nem történik semmi amitől szoronganom kellene.
Egy idő óta folyamatosan próbálom tágítani a komfort zónámat, hiszem, hogy ez is a megoldás.

KovacsPista777 2016.05.18. 07:08:09

@mtkl: Az nem jó, arról bármikor le lehet szállni. Az "igazi" kerékpárban az a jó, hogy eltekersz valameddig, aztán onnan haza is kell tekerned, tehát nem dobhatod el út közben, végig kell csinálnod. A motiváció fontos: haza kell jutnod. :)

introvertaltak · http://introvertaltak.blog.hu/ 2016.05.18. 08:38:34

Én sokáig erőltettem a csoportos edzést, de nem jött be. A túl sok lihegéstől erősödtek a tünetek, és nagyon idegesített az hogy a csoportvezetőn múlik én mennyit mozogjak. Néha fáradtan ki kellet dolgozni a belemet is, máskor meg bírtam volna még sokat, de már vége lett. Ettől függetlenül sok előnyel rendelkezik, ki kell próbálni mindenkinek.

Daniellaaa · http://onbizalomnelkul.blog.hu/ 2016.05.20. 15:27:11

@dolan: Én is voltam párszor csoportos edzésen, először nekem is jöttek a szokásos torz gondolatok, mint pl. mindenki látja, hogy bénázok. A foglalkozások előtt bénán éreztem magam attól, hogy a többiek ismerték egymást és egymással beszélgettek, ezzel szemben én nem tudtam senkihez sem szólni és azt éreztem, hogy a többiek azt figyelik, hogy én csak kukán ácsorgok. Aztán egy ideje kezdek rájönni, hogy nem én vagyok a világ közepe. :-)

Gratulálok a sportteljesítményedhez!
süti beállítások módosítása