Szociális fóbiások küzdelme a nagyvilággal

Sziasztok! Ez a blog Neked készült, aki szociális fóbiával küzdesz. Neked, aki önbizalomhiányos vagy, folyton kisebbségi érzésed, megfelelési kényszered van, vagy Neked, akinek nincsenek ilyen problémáid, egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogyan élnek ezek a furcsa, visszahúzódó, szégyenlős, csendes emberek, milyen nehézségekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Itt olvashatjátok mindennapi botladozásainkat, szerencsétlenkedéseinket, félelmeinket, amelyeket megosztunk veletek, hogy érezzétek nem vagytok egyedül.

Dr. Richards-terápia

A könnyebb navigálás érdekében ide gyűjtöttük a linkeket jelenlegi nagy projektünkhöz, ami nem más, mint a dr. Richards által megalkotott, szociális fóbiával foglalkozó audioterápia magyarítása:

1. bemutatkozó lecke

2. lecke

3. lecke

4. lecke

5. lecke

6. lecke

7. lecke

8. lecke

9. lecke

10. lecke

11. lecke

Friss topikok

2013.06.12. 23:33 Daniellaaa

Kognitív terápia - a gondolkodásmód megváltoztatása vagy csupán a negatív érzelmek elnyomása?

A szakirodalmak a kognitív terápiát nevezik meg, mint a szociális fóbia egy hatékony kezelési módszerét. Nem tudom eldönteni, hogy mit gondoljak róla. Lehetséges varázslatszerűen megváltoztatni a gondolkodásmódunkat, vagy ez csupán tüneti kezelés, a negatív érzelmek elnyomása, a személyiségünk mesterséges befolyásolása? Vagy ez csak akkor sikerülhet, ha a felismerés önszántunkból, belülről fakad?

Egy időben elolvastam néhány önsegítő könyvet, amelyek pozitív gondolkodásra tanítanak és alapvetően a kognitív terápián alapszanak. Bevallom, míg ezeket olvastam és a gyakorlatokat alkalmaztam, jól éreztem magam, megértő voltam másokkal szemben, nem engedtem teret olyan negatív érzéseknek, mint a düh, félelem, lehangoltság. Már-már kezdtem reménykedni, hogy végre jó úton haladok, de sajnos miután abbahagytam az olvasást és a gyakorlatok alkalmazása is feledésbe merült, visszatértem a régi gondolkodásmódomhoz. Nem tudom eldönteni, hogy ez azért történt, mert nem voltam kitartó, túl hamar abbahagytam, vagy ha tovább alkalmazom a terápiában foglaltakat akkor is visszaesést tapasztaltam volna? Gyakran felmerül bennem az a kérdés is, hogy sikerülhet-e megváltoztatni az alaptermészetünket, és ha ezt megtesszük akkor is ugyanazok az emberek maradunk? Vagy agymosottakká válunk?

Számtalan kérdés, amely megint gondolkodásra késztet. Nem tudom a választ, de ismét teszek egy kísérletet, újra elkezdem olvasni az egyik ilyen könyvet. Szorongás, fóbiák, pánik a címe annak a könyvnek, amelyet eddig a leghasznosabbnak találtam. Meglátjuk.

5 komment

Címkék: Kognitív terápia


A bejegyzés trackback címe:

https://onbizalomnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr705358169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kaisa 2013.06.13. 19:18:28

Gyakran felmerül a kérdés, hogy mennyi ebből az alaptermészetünk és mennyi a fóbia. :) Fogalmam sincs.
Mert a természetemet szeretem, azzal nincs bajom, de közben határozottan baj van a gondolkodásommal, amikor mindenre az az első reakcióm, hogy "úristen nem fogom tudni, ójaj, világvége!!"

A könyvvel viszont próbálkozzunk akkor együtt.

KovacsPista777 2016.01.14. 07:57:19

Nekem a Pszicho(lóguso)m azt mondta, hogy a szorongás csak tanult dolog, amit pl. gyerekkorában szed össze az ember egy szorongó anyától, aki félti-óvja gyermekét túlzott gondoskodással (Jajistenem, mileszígy kisfiam, széplegyél, okoslegyél...).
Ez alapján tényleg csak a gyakorláson múlik,... de hogyan hozzak be 30 év lemaradást?...

Kaisa 2016.01.14. 21:14:03

@KovacsPista777: Én is vissza tudom vezetni, hogy milyen alaphelyzetben nőttem bele ebbe a szorongásba. Ez egy ilyen túlélési mechanizmus volt, hogy mindig éber legyek, ne hibázzak, mert akkor a szüleimnek nem felelek meg, stb. Tényleg tanult. Sajnos nem tudom, hogy amit 20 évig hallgattam, azt újabb 20 év, mire kigyakorlom-e magamból, vagy fel lehet-e gyorsítani a folyamatot.

Botosné Melinda 2018.03.22. 09:45:09

Sziasztok!Én borderline vagyok,érzelmileg labilis.Kötődési problémáim vannak,teljesen bizonytalan vagyok mindenben és rettenetesen szorongok.Nem merek emberek közé menni és a 12 éves gyerekemet is nehezen tudom így nevelni.Félek az élettől,nagyon nehéz,segítsetek!

jkhteapogbf (törölt) 2018.03.23. 15:40:34

@Botosné Melinda: Szia!Szerintem a legjobb,amit tehetsz,hogy szakemberhez fordulsz.Úgy a saját,mint a gyerek érdekében.A neten találsz akár online pszichológust is,csak gépeld be a keresőbe.
süti beállítások módosítása