Szociális fóbiások küzdelme a nagyvilággal

Sziasztok! Ez a blog Neked készült, aki szociális fóbiával küzdesz. Neked, aki önbizalomhiányos vagy, folyton kisebbségi érzésed, megfelelési kényszered van, vagy Neked, akinek nincsenek ilyen problémáid, egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogyan élnek ezek a furcsa, visszahúzódó, szégyenlős, csendes emberek, milyen nehézségekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Itt olvashatjátok mindennapi botladozásainkat, szerencsétlenkedéseinket, félelmeinket, amelyeket megosztunk veletek, hogy érezzétek nem vagytok egyedül.

Dr. Richards-terápia

A könnyebb navigálás érdekében ide gyűjtöttük a linkeket jelenlegi nagy projektünkhöz, ami nem más, mint a dr. Richards által megalkotott, szociális fóbiával foglalkozó audioterápia magyarítása:

1. bemutatkozó lecke

2. lecke

3. lecke

4. lecke

5. lecke

6. lecke

7. lecke

8. lecke

9. lecke

10. lecke

11. lecke

Friss topikok

2018.11.04. 10:34 Daniellaaa

Már nem agyalok annyit

Régóta nem írtam blogbejegyzést, aminek az oka talán a bejegyzés címe is, hogy az utóbbi időben tudatosan nem boncolgatom tovább a problémáimat, nem gondolkozom túl sokat, igyekszem inkább élni az életem és szerencsére ez bevált, jobban érzem magam.

Fél évvel ezelőtt jött egy felismerés mégpedig, hogy ideje lezárnom a boncolgatós időszakom. Kb. 7-8 évvel ezelőtt, mikor rádöbbentem, hogy szociális fóbiás vagyok, később mikor az introvertáltságommal szembesültem úgy éreztem, hogy ahhoz, hogy leküzdjem a fóbiám és elfogadóbb legyek önmagammal szemben, szükséges különböző fázisokon keresztülmennem, sokat elemeztem és agyaltam az elmúlt 7-8 évben, talán túl sokat is…Minden túlzás nélkül állíthatom, élet-halál kérdést csináltam abból, hogy a munkahelyemen helytálljak, hogy megmutassam a világnak és főleg saját magamnak, hogy képes vagyok arra, amire bárki más, normális éltet élni. Közben nem mondtam el a főnökeimnek, hogy nem bírom tovább, hogy a folyamatos túlterheltségtől már testi tüneteim vannak, sosem mondtam nemet, azt gondoltam, hogy ez egy próbatétel, amit muszáj teljesítenem, mintha ezen múlt volna, hogyan alakul a későbbi életem.

Aztán idén késő tavasszal jött a felismerés, mikor már szinte csak a munkáról és a hozzá kapcsolódó stresszről szólt az életem, mikor már semmi más nem érdekelt, és mikor kezdődő pánikbetegség tüneteit kezdtem felfedezni magamon akkor jött a felismerés, hogy mennyire megváltoztam, szinte magamra sem ismeretem. Ekkor megfogadtam, hogy elég volt, lezárom a túlgondolós időszakot, innentől kezdve nem engedem, hogy a félelmek vagy rossz gondolatok irányítsanak, egyszerűen élem az életem. Most fél év elteltével nagyon sokat változtam, már nem sietek haza a hétvégén, mondván, hogy nem marad időm agyalgatni, már nem veszem túl komolyan a munkahelyi feladataimat, már nem félek belemenni egy hosszú sztori szóbeli elmesélésébe és már kitűztem a felmondásom jövőbeli időpontját is.

Sajnos a hosszú stresszes időszak megviselt, néhány nap múlva megyek orvosi kivizsgálásra, bízom benne, hogy még nem jött túl későn a felismerés és nem betegített meg a túl sok feszültség. Így visszagondolva kellett ez az 5 év próbatétel, kellett, hogy bizonyítsak magamnak és utólag örülök, hogy kibírtam és végigcsináltam, mert ez segít továbblépni, önbizalmat építeni és most úgy érzem bármire képes vagyok. Megismertem önmagam, a korlátaim és, ami legfontosabb az igényeim. Most úgy érzem képes vagyok úgy alakítani az életem, hogy arra koncentráljak, ami nekem jó, a saját vágyaimnak és igényeimnek megfelelően.  A szociális fóbiám nem múlt el teljesen, vannak még alkalmak, mikor előjön, mikor leblokkol az agyam egy-egy helyzetben, de igyekszem ezeken hamar túllépni. Az introvertáltságom az alaptermészetem, emiatt nem kell bántanom magam, ami nem azt jelenti, hogy ne próbálhatnék meg nyitottabb lenni, hiszen szükségem van az emberek társaságára és szociális kapcsolatokra.

5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://onbizalomnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr4214351751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kljr (törölt) 2018.11.06. 16:49:55

Gratulálok a gyógyulásodhoz!

Daniellaaa · http://onbizalomnelkul.blog.hu/ 2018.11.11. 10:45:52

@kljr (törölt): @kljr (törölt): Köszönöm, kedves vagy, de nem gondolom, hogy meggyógyultam. Sőt, már abban sem vagyok biztos, hogy valaha is lesz olyan, hogy már egyáltalán nem szorongok semmi miatt. Inkább azt akartam kifejelzni a bejegyzéssel, hogy azon az időszakon vagyok túl, amikor úgy érzem bizonyítanom kell magamnak vagy a világnak. Már valószínűleg nem lesz lelkiismeret- furdalásom amiatt, hogy elbújtam a világ elől vagy a szociális fóbiám miatt, hiszen bizonyítottam magamnak, innentől kezdve azon fogok munkálkodni, hogy nyugodtabb munkahelyem és életem legyen, ha ezt úgy érhetem el, hogy más jellegű munkát végzek majd, azt sem fogom bánni.

daGFWE (törölt) 2018.11.11. 16:38:14

@Daniellaaa: Mit jelent számodra a teljes gyógyulás?Aki soha nem szorong semmi miatt,az szociopata.Ahogy a posztodban is rámutattál,minden fejben dől el.A gyógyulásod is.Mondhat bárki akármit,ha Te nem hiszel a dologban.Nekem az jött le a cikkből,hogy már nem a fóbia határozza meg a mindennapjaidat.Túlléptél a megfelelési kényszeren,végre képes vagy rá,hogy jó legyél magadhoz,mit akarsz még?A szocfób legnagyobb problémája pont az agyalás.A problémákkal foglalkozunk,nem a problémák megoldásával,ez önbizalomhiányhoz vezet,ami elmélyíti a gondot...Te is tudod,benne voltál.Mostantól úgy alakítod az életedet,ahogy neked tetszik,nem úgy,ahogy a félelmeid engedik.Fogsz még szorongani?Igen,és?Képes vagy kezelni,gratulálok!Megadtad magadnak a "Kijöhet a börtönből" kártyát!Megmutattad magadnak,hogy Te is érsz annyit,mint mások(igazából többet,amin keresztülmentél,azt nem sokan csinálnák végig),most már Tied a jövőd!Ne nekem hidd el,olvasd vissza a blogot.Látod,honnan indultál?Ezek után mi jelenthetne akadályt?

Felhőtánc 2021.09.15. 18:27:43

Hogy vagytok? Él még a blog?
Most kommentelek először,ugyan már régebben rátaláltam a blogra, de idő volt,mire elolvastam a bejegyzéseket. Remélem olvassátok, mert köszönetemet szeretném kifejezni azért, hogy megosztottátok a gondolataikat, félelmeiteket, amelyek kísértetiesen hasonlítanak az enyéimhez. "Örültem", hogy nem vagyok egyedül ,bár azt sajnálom, hogy másoknak is hasonló problémáik vannak, mint nekem.

Emese Hoffmann 2024.02.27. 22:48:19

Nagyon szerettem a blogotokat. Remélem egyszer megírjátok, mi van most veletek
süti beállítások módosítása