Szociális fóbiások küzdelme a nagyvilággal

Sziasztok! Ez a blog Neked készült, aki szociális fóbiával küzdesz. Neked, aki önbizalomhiányos vagy, folyton kisebbségi érzésed, megfelelési kényszered van, vagy Neked, akinek nincsenek ilyen problémáid, egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogyan élnek ezek a furcsa, visszahúzódó, szégyenlős, csendes emberek, milyen nehézségekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Itt olvashatjátok mindennapi botladozásainkat, szerencsétlenkedéseinket, félelmeinket, amelyeket megosztunk veletek, hogy érezzétek nem vagytok egyedül.

Dr. Richards-terápia

A könnyebb navigálás érdekében ide gyűjtöttük a linkeket jelenlegi nagy projektünkhöz, ami nem más, mint a dr. Richards által megalkotott, szociális fóbiával foglalkozó audioterápia magyarítása:

1. bemutatkozó lecke

2. lecke

3. lecke

4. lecke

5. lecke

6. lecke

7. lecke

8. lecke

9. lecke

10. lecke

11. lecke

Friss topikok

2014.02.22. 09:02 Daniellaaa

Örök gyerek

Néha úgy érzem a szociális fóbia megakadályoz abban, hogy teljes értékű felnőtt lehessek. Gyakran mondták már nekem, hogy nem gondolták, hogy annyi éves vagyok, amennyi, és a munkahelyen is kérdezték már azt, hogy ez az első állásom? Nyilván mert harminc körül már nem szokott az ember ilyen bátortalanul és zárkózottan viselkedni, mint én. Ennyi idős korban már olyan szintű szociális készséggel rendelkeznek az emberek, hogy még egy introvertált is könnyedén tud bárkivel társalogni, bátran és magabiztosan intézi a dolgait, ha szükséges vállalja a véleményét. Nálam ez nem így van. Én még mindig szende kislányként viselkedem, bátortalanul és túlzottan udvariasan, kerülöm a felelősséget. Mintha csak 18-20 lennék, ennyinek érzem magam. A szülői ház nyújtotta biztonságtól is nagyon nehéz megválnom. Időszakosan leszakadtam már a családomról, de mindig visszatértem, és csak otthon, a megszokott környezetben és emberek között érzem magam biztonságban. Más környezetben, új helyen, új emberek között minden idegenül hat, félelmetes és minden bizonytalan. Nálam minden kitolódik legalább tíz évvel. Azokkal a dolgokkal, amelyekkel mostanság szembesültem a munkahelyemen már régen találkoznom kellett volna. (Dr. Burns terápia, "Kell(ene) állítások). A munkahelyi játszmák, az emberi természet sokszínűsége, az intézkedés művészete, a felmerülő konfliktusok kezelése mind-mind újszerű fogalmak a számomra, amelyekkel nem rég kezdtem megismerkedni.
Amikor azt mondom, hogy lány és nem azt, hogy nő, vagy mikor megremeg a lábam a gyerekvállalás és házasság gondolatától, vagy mikor ódzkodom mindenféle változástól akkor jövök rá, hogy mennyire nem vagyok még felnőtt. Mintha még egy tinédzser lennék, aki még keresi önmagát, aki még nincs tisztában az erősségeivel és gyengeségeivel, aki küszködik az érzéseivel és gondolataival. Közben tudom, hogy már rég nem vagyok tini és ekkor megrémülök. Félek, hogy elmegy mellettem az élet. Mi van, ha csak ötven-hatvan évesen válok igazi felnőtté és akkor már késő lesz? Késő lesz gyereket vállalni és késő lesz új szakmát tanulni, esetleg karriert építeni. Ez összefügghet a szociális fóbiával? Vagy csak megragadtam valahol a felnőtté válás folyamatában, és ha nem lenne a fóbia akkor is így lenne? Erre a kérdésre nem tudom a választ, az viszont biztos, hogy a szociális fóbia is gátol abban, hogy felnőttként viselkedjek. Ha elképzelek egy remegő, félénk, csendes, gátlásos, önbizalomhiányos embert, akkor sokkal inkább egy gyerek, vagy tinédzser jut eszembe, semmiképp sem egy felnőtt ember. Hogy lehet összeegyeztetni a szociális fóbiát a felnőtt léttel? Összeférhetetlen a kettő?

 

 

6 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://onbizalomnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr905804156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blyg 2014.02.22. 21:16:43

Pont így érzek én is :(
Már közelebb vagyok a harminchoz, mint a húszhoz (már leírni is borzalmas...), de lélekben valahol 18-19 évesnek érzem magam. A szüleimmel lakom én is, bár volt 1 év, amit tőlük távol töltöttem és végül is túléltem, de még mindig rettegek, hogy mi lesz, ha el kell majd költöznöm itthonról.
A kortársaim már mind dolgoznak, én még most vagyok utolsó éves az egyetemen és borzasztóan félek attól, hogy sehova sem fognak majd felvenni dolgozni. El sem tudom képzelni, hogy hogy veszek majd egy olyan akadályt, mint egy állásinterjú, ahol magabiztos benyomást kell kelteni.
Én mindig mindenkivel inkább "alárendeltként" viselkedek, talán azt remélem, hogyha eleve nyominak mutatom magam, akkor nem fognak belém rúgni, de persze ennek pont az ellenkezője történik.
Meg van egy csomó helyzet, amiben egyszerűen lefagyok, nem tudom, hogy hogyan kell lereagálni, pl. jópofizni egy félig ismeretlen emberrel, ha megszólít.
Az is hozzátartozna a felnőttséghez, hogy az embernek legyen párkapcsolata, nos én ebben sem tudok felmutatni semmit, ez is elég fájó, bár azt mondják, hogy amiről nem tudod, hogy milyen, az nem is fájhat annyira. :)

Szóval nem tudom a kérdésedre a választ, de nagyon remélem, hogy fóbiásként is fel tud nőni az ember előbb-utóbb.

Dexter007 2014.02.24. 00:02:00

döbbenetes, de szinte én is pont így vagyok mint ti, csak épp egy tizessel idősebben... biztos vagyok benne, h összefügg a dolog a fóbiával, mert nálam is pontosan így alakult minden, képtelen vagyok felnőtt kapcsolatokat kiépíteni...

jel1 2014.03.16. 01:05:42

jajj, de régen voltam itt...

am ja, szerintem ez szf nélkül nem lenne így
én meg mostanában nem mozdultam ki itthonról, szóval most megpróbálok... aztán lesz ami lesz. meg kell birkóznom egy nyelvvizsgával... nah, menni fog csak baccameg gyakorolnom kéne, de nem igazán merek megszólalni angolul, mert elbafom :Đ

na de a lényeg, ém isz tiszfijú vadoo méd
én nekem valami társas sportolás tenne jót... asszem. majd összehozok valamit. haverom röplabdázik...

21f

jel1 2014.03.16. 01:06:14

amúgy én olyan 16-nak érzem magam.

jel1 2014.03.16. 01:07:22

vagyis 21-nek érzem magam, amennyi vagyok, csak van ilyen izééé, na, értitek... :)

BBea24 2019.11.07. 22:02:52

A felhasználónevem ne tévesszen meg senkit.. 31 vagyok... Ugyanez van velem is... Csak párkapcsolattal vagyok képes elköltözni a szülőktől... Jelenleg családi krízis miatt épp anyummal lakok együtt és dolgoznom kéne de egyszerűen nem tudok ismét elindulni... 1.5 évet dolgoztam pesten a barátommal majd szakítottunk és haza kellett költöznöm és meignt itt ragadok... Egyszerűen a munkakeresés is pánikot kelt bennem pedig jól teljesítek... Nem érzem magam 18nak se kb... Egy kis gyereknek akit nem önállósítottak a szülei annyira hogy egyedül is megállja a helyét... Párral felnőtt tudok lenni....de ha egyedül maradok a pánik fog el... Mit tudnék ezzel csinálni? Hogy egyedül is kibírjam?
süti beállítások módosítása