Szociális fóbiások küzdelme a nagyvilággal

Sziasztok! Ez a blog Neked készült, aki szociális fóbiával küzdesz. Neked, aki önbizalomhiányos vagy, folyton kisebbségi érzésed, megfelelési kényszered van, vagy Neked, akinek nincsenek ilyen problémáid, egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogyan élnek ezek a furcsa, visszahúzódó, szégyenlős, csendes emberek, milyen nehézségekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Itt olvashatjátok mindennapi botladozásainkat, szerencsétlenkedéseinket, félelmeinket, amelyeket megosztunk veletek, hogy érezzétek nem vagytok egyedül.

Dr. Richards-terápia

A könnyebb navigálás érdekében ide gyűjtöttük a linkeket jelenlegi nagy projektünkhöz, ami nem más, mint a dr. Richards által megalkotott, szociális fóbiával foglalkozó audioterápia magyarítása:

1. bemutatkozó lecke

2. lecke

3. lecke

4. lecke

5. lecke

6. lecke

7. lecke

8. lecke

9. lecke

10. lecke

11. lecke

Friss topikok

  • Omega zero: Szia! Régen jártam erre, de szinte ráéreztem, hogy fel kellene néznem. (Én vagyok az a fickó, aki... (2024.06.13. 22:09) Telnek-múlnak az évek
  • Emese Hoffmann: Nagyon szerettem a blogotokat. Remélem egyszer megírjátok, mi van most veletek (2024.02.27. 22:48) Már nem agyalok annyit
  • Zillaba: Él még ez a blog?Hihetetlen,mintha én írtam volna!Vasárnap van este 9 és előre izgulok a jövő hét ... (2020.03.01. 20:58) Introvertáltság és a munka világa
  • BBea24: A felhasználónevem ne tévesszen meg senkit.. 31 vagyok... Ugyanez van velem is... Csak párkapcsola... (2019.11.07. 22:02) Örök gyerek
  • Free_soul: Mi újság, hogy vagy? (2018.06.26. 07:14) A hétfő árnyéka

2024.06.12. 13:04 Kaisa

Telnek-múlnak az évek

Nagyon rég volt már, hogy ezt a blogot elindítottuk, és eltelt már kb 6 év az utolsó bejegyzés óta. Tele voltunk tervekkel, hogy könyvet írunk, alapítványt hozunk létre, terápiát fordítunk le magyarra, és megváltjuk a szociális fóbia világát. Úgy érzem, egykor a szociális fóbia uralta minden gondolatunkat, tervünket, nem csak a rossz, de a jó értelemben is, mert tenni akartunk valamit, motivált az útkeresésre és a sorstársakkal való kapcsolatfelvételre.

 

Aztán ez a lendület valahogy és valamiért leállt. Nem tudnám pontosan megmondani, hogy mi volt a fordulópont mindkettőnk életében, de nagyjából ugyanakkor jött el, és a szociális fóbia a háttérbe került. Daniellaaa talán azt is mondaná, hogy kigyógyult, mert szoktunk erről beszélgetni, de az ő nevében nem nyilatkozom. Nekem azóta sem a kedvenc elfoglaltságom a telefonálás, a mai napig hideg ráz a gondolatától is, és a munkahelyen sem lett könnyebb helytállnom, mégis valami más lett, amitől már nem elsősorban szociális fóbiásként azonosítom magam. Keresem az élet azon pontjait, ahol önmagam tudok lenni és ahol ki tudok teljesedni, még ha csak a saját szórakozásomra is, és igyekszem sokkal megbocsátóbb lenni önmagammal.

 

A mai napig nagyon le tud törni egy-egy élethelyzet, amiben gátol a fóbia, ahol úgy érzem, leszereplek, ez cseppet sem változott, de már a fókusz máshová helyeződött. Mert hogy időközben férjhez mentem egy olyan emberhez, aki meglátta bennem akkor az igazi értéket, amikor a leginkább magam alatt voltam. Megszerveztünk egy esküvőt 65 vendéggel, vettünk egy lakást, és született két szép gyerekünk. Most épp a kisebbikkel mentesülök a munka alól, és így a szociális terhelés nagy része alól is. A nagyobbikkal pedig kezdem tanulni a szülői értekezletek, zsúrok és egyéb társasági érintkezések szabályait. Vannak izzasztó dolgok, talán majd hozok néhányat új bejegyzésekben, ha kedvet kapok a blog felélesztéséhez. Lehet idegeskedni és lehet szórakozni azokon, amiket az élet elém dobál, de a lényeg, hogy így vagy úgy, de eddig átvészeltünk minden akadályt.

 

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://onbizalomnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr5818426487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Omega zero 2024.06.13. 22:09:28

Szia!

Régen jártam erre, de szinte ráéreztem, hogy fel kellene néznem. (Én vagyok az a fickó, aki mindig törölte magát.)

Örülök, hogy jól vagy/vagytok Daniellával, és pozitívan alakultak a dolgaid.

"már nem elsősorban szociális fóbiásként azonosítom magam"

Gratulálok, győztél! (Akkor is, ha még nem hiszed el.)
süti beállítások módosítása