Szociális fóbiások küzdelme a nagyvilággal

Sziasztok! Ez a blog Neked készült, aki szociális fóbiával küzdesz. Neked, aki önbizalomhiányos vagy, folyton kisebbségi érzésed, megfelelési kényszered van, vagy Neked, akinek nincsenek ilyen problémáid, egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogyan élnek ezek a furcsa, visszahúzódó, szégyenlős, csendes emberek, milyen nehézségekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Itt olvashatjátok mindennapi botladozásainkat, szerencsétlenkedéseinket, félelmeinket, amelyeket megosztunk veletek, hogy érezzétek nem vagytok egyedül.

Dr. Richards-terápia

A könnyebb navigálás érdekében ide gyűjtöttük a linkeket jelenlegi nagy projektünkhöz, ami nem más, mint a dr. Richards által megalkotott, szociális fóbiával foglalkozó audioterápia magyarítása:

1. bemutatkozó lecke

2. lecke

3. lecke

4. lecke

5. lecke

6. lecke

7. lecke

8. lecke

9. lecke

10. lecke

11. lecke

Friss topikok

2016.11.03. 10:00 Kaisa

Kifelé irányítani a figyelmet

A szociális fóbiások egyik problémája, hogy túlságosan befelé fordul a figyelmük, a belül zajló folyamatokra és érzésekre figyelnek. Mindezt annyira túlzásba viszik, hogy észre sem veszik, mi folyik valójában körülöttük. Azt hiszik, mások kinevetik őket, de valódi bizonyítékra erre nincs is szükségük. Ha ők nevetségesnek érzik magukat, akkor biztos azok is, és mindenki rajtuk gúnyolódik. Ezt az ördögi kört nehéz megtörni, mert kifelé figyelni félelmetesnek tűnik.

A könyv, amit egy ideje elkezdtem feldolgozni, azt javasolja, hogy végezzünk kétoldali kísérletet, ugyanolyan eseményt, vizsgáljunk meg úgy, hogy csak magunkra, belülre figyelünk, majd ismételjük meg úgy, hogy kifelé, a környezetre fókuszálunk. Például buszon ülve fedezzük fel először a bennünk zajló folyamatokat, majd másodszori kísérletre nézzük meg, kik vesznek körül, milyen lehet az életük, figyeljük meg a ruhájukat, hajukat. Aztán dolgozzuk fel a tapasztaltakat. Hát én megpróbáltam.

Értekezlet volt, ahol megpróbáltam kipróbálni a kifelé-befelé figyelés összehasonlítását. Nehezen ment. Először is folyamatosan visszahúzott befelé saját magam. Egy önközpontú egoista izé vagyok, akit csak a saját dolga érdekel. :) Próbáltam kifeszegetni az elmém tekintetét, de nehéz volt, az a rengeteg inger, közben arra is figyeljek, amiről szó van!

Nézzük, ki vezeti az értekezletet, ki beszél... Milyen a haja... Vajon mit gondol erről a megbeszélésről? Szerinte mi ennek az egésznek a célja? Egyáltalán mi értelme ennek a megbeszélésnek, és én mit keresek itt, ha semmi közöm a témához? Még a végén elvárja, hogy felszólaljak, jobb, ha nem nézek felé. De égő lenne, nem tudok erről az egészről semmit. Jajj, elvesztettem a fonalat, miről is van szó?! Már elment más irányba a téma, én meg nem figyeltem, mert megint magammal vagyok elfoglalva...

Figyeljünk kifelé. Kik ezek az emberek? Te jó ég, kik ezek az emberek?! Már több, mint két éve itt dolgozom, mégis alig ismerek valakit. Ők se tudhatják, hogy én ki vagyok, azért néztek annyira, mikor bejöttem. "Na, ez a kiscsaj meg ki a fene?!" gondolták biztosan. Nem csoda, hogy fogalmuk sincs, én se tudnám magamról, hogy ki vagyok. Egyáltalán ki vagyok? És mit keresek itt?

Szóval nehéz dolog ez a kifelé figyelés. Sok az inger, ami leszívja az energiámat. Mindenhonnan veszélyt érzek leselkedni, mintha gazellaként bekerülnék egy oroszlánokkal teli ketrecbe. Szinte rugóként szív vissza az elmém, hogy térjek vissza a biztos menedékébe.

Elég sokáig kell kifelé figyelnem ahhoz, hogy el tudjam engedni a belső hangokat, és annak lássam a dolgokat, amik. Hogy észre vegyem, az emberek körülöttem ugyanúgy nem értik, miről szól a megbeszélés, ők is keresik a gondolatokat, mikor felszólítják őket. Hogy nem mindegyik azt lesi, mikor hibázok, hogy minden új belépőt önkéntelenül megnéz magának az ember.

Nehéz ez a kifelé figyelés, elsőre nem is sikerült tökéletesen, de meglátjuk, hová vezet, ha másodszor és harmadszor is megpróbálom.

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://onbizalomnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr7111925131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EddieCivic5g 2016.11.03. 21:00:19

Utálom a meetingeket. Előtte azt nem tudom, hogy mit keresek ott, nagyon sok nagyon fontos ember között, utána meg azt, hogy miről volt szó, mert közben teljesen máshol jár az agyam:) Ha mégis sikerül elcsípnem a témát, akkor meg elkezdek azon agyalni, és már megint nem tudok a többiekre figyelni. De legalább a közvetlen főnököm már megtanulta, hogy elég, ha vázolja a problémát, aztán egyedül hagy, és megoldom. Ebből viszont az lesz, hogy mivel utána nem nagyon tudom kommunikálni, hogy mit csináltam, és miért, legközelebb is rám marad, így egyre több a dolgom. De legalább élvezem a munkám:)

Daniellaaa · http://onbizalomnelkul.blog.hu/ 2016.12.27. 11:57:47

@EddieCivic5g: Szia, ez nálam is ugyanígy van kb. mint nálad. A főnököm szintén introvertált, így jól megértjük egymást. :-) Többnyire vagy írásban kommunikálunk, vagy csak egy-két mondat erejéig. Sokszor megkaptam már tőle, hogy engem azért kedvel, mert sokszor szavak nélkül is megértem, hogy mit akar vagy hogy mindent egyedül meg tudok oldani, nem kell nekem semmit túl magyarázni. Ennek néha érzem azért hátrányát. Van hogy kiad egy utasítást, én helyeselek, persze nem kérdezek, aztán fél órát agyalok (feldolgozom az információt :-)), hogy mit is mondott és ha nem tudom felidézni a szavait akkor gyakran pánikba esek, míg végül végső esetben megkérdezem tőle, hogy "bocs, mit is mondtál?" Nekem is egyre több a dolgom. Sokszor olyan feladatot is kapok, amely nem az én kompetenciám, mégis nekem osztja ki a főnököm, mondván, hogy én úgyis megcsinálom és nekem legalább nem kell mindent a számba rágnia. Elmondja egy-két mondatban és én úgyis megoldom, ha törik ha szakad. Ez egy idő után nagyon bosszantó, hogy ilyen indokkal én végzem el mások feladatait is.
süti beállítások módosítása