Szociális fóbiások küzdelme a nagyvilággal

Sziasztok! Ez a blog Neked készült, aki szociális fóbiával küzdesz. Neked, aki önbizalomhiányos vagy, folyton kisebbségi érzésed, megfelelési kényszered van, vagy Neked, akinek nincsenek ilyen problémáid, egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogyan élnek ezek a furcsa, visszahúzódó, szégyenlős, csendes emberek, milyen nehézségekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Itt olvashatjátok mindennapi botladozásainkat, szerencsétlenkedéseinket, félelmeinket, amelyeket megosztunk veletek, hogy érezzétek nem vagytok egyedül.

Dr. Richards-terápia

A könnyebb navigálás érdekében ide gyűjtöttük a linkeket jelenlegi nagy projektünkhöz, ami nem más, mint a dr. Richards által megalkotott, szociális fóbiával foglalkozó audioterápia magyarítása:

1. bemutatkozó lecke

2. lecke

3. lecke

4. lecke

5. lecke

6. lecke

7. lecke

8. lecke

9. lecke

10. lecke

11. lecke

Friss topikok

  • Omega zero: Szia! Régen jártam erre, de szinte ráéreztem, hogy fel kellene néznem. (Én vagyok az a fickó, aki... (2024.06.13. 22:09) Telnek-múlnak az évek
  • Emese Hoffmann: Nagyon szerettem a blogotokat. Remélem egyszer megírjátok, mi van most veletek (2024.02.27. 22:48) Már nem agyalok annyit
  • Zillaba: Él még ez a blog?Hihetetlen,mintha én írtam volna!Vasárnap van este 9 és előre izgulok a jövő hét ... (2020.03.01. 20:58) Introvertáltság és a munka világa
  • BBea24: A felhasználónevem ne tévesszen meg senkit.. 31 vagyok... Ugyanez van velem is... Csak párkapcsola... (2019.11.07. 22:02) Örök gyerek
  • Free_soul: Mi újság, hogy vagy? (2018.06.26. 07:14) A hétfő árnyéka

2013.06.29. 11:10 Daniellaaa

Első napok a munkahelyen

Minden nap lábremegéssel megyek dolgozni, de mikor bent vagyok elmúlik a félelem. Ami nagyon rossz, hogy kezdetben, az első egy-két napon sikerült még az álcámat magamon tartanom, magabiztosnak, határozottnak, igazi felnőttnek mutatnom magam, de mivel minden álca előbb-utóbb lehull, így én is napról-napra egyre határozatlannak, félénkebbnek, csendesebbnek érzem magam, már-már gyereknek, aki megszeppenve, félénken nyúl minden elvégzendő feladathoz. A felelősség az ellenségem. Nem akarom, rettegek tőle.


Munkám során sok emberrel kell érintkeznem, kapcsolatban lennem, akiket nem ismerek. Ez egy szociális fóbiásnak rémálom. Mikor belépek a kapun és bemegyek a munkahelyemre, úgy érzem, mintha börtönbe mennék. Korlátok közé vagyok odabent szorítva, korlátozva vagyok, nem lehetek önmagam, nem viselkedhetek természetesen, azaz a csendes, bizonytalan, már-már antiszociális oldalamat mélyen magamban kell tartanom. Nem tudom ez meddig fog menni, hiszen nem színészkedhetek örökké. Attól tartok, hogyha a valódi énem a felszínre engedem jutni, akkor majd megkapom, hogy túl visszahúzódó vagyok, nem vagyok csapatjátékos, túl passzív vagyok és előbb-utóbb elbocsátanak.


Még egyenlőre nem kellett önállóan dolgoznom, de közel az idő, amikor erre is sor kerül és akkor vége, akkor lelepleződöm, akkor meglátják mennyire ügyetlen vagyok és mennyire nem értek semmihez. Nem szabadna így hozzáállni. Ne felejtsük el, amit a kognitív terápia tanít. Az emberek hajlamosak nem alkalmazni ezeket félelmeket keltő helyzetben, én is elfeledkezem róla rendszerint. De most eszembe jutott. Úgy a helyes, ha a következőket mondom magamnak.  "Nem baj, ha félek, ez természetes, hiszen új a munkahely, bárki félne a helyemben. Ha félek is, eredményesen dolgozom, inkább a munkámra koncentrálok. Nem érdekel ki mit gondol és az sem, hogy mit várnak el tőlem. A magam szintjéhez képest a lehető legjobbat próbálom nyújtani és majd eldöntik, hogy elegendő-e ez nekik, ennél többet nem tehetek. Önmagamat adom, ha ez nem megfelelő nekik, ha nem illek bele a munkahelyi környezetbe és a munkahelyi kultúrába, majd szólni fognak. Előbb-utóbb találok olyan munkakörnyezetet, ahova beleillek, ahol önmagamat adhatom és ez lesz a jó. Én is értékes vagyok, úgy ahogy vagyok, nem kell megjátszanom magam."

8 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://onbizalomnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr505383124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hosszú Haj 2013.07.01. 15:43:14

"A felelősség az ellenségem. Nem akarom, rettegek tőle."

Én ezzel küzdök már mióta a munkahelyemen. Ahogy egyre tapasztaltabb lettem, egyre több mindent pakoltak rám, vagy akartak pakolni, de vannak dolgok, amikkel én egyszerűen nem tudok és/vagy nem is akarok mit kezdeni. A normális embereknek az előrelépés bizonyára örömteli dolog, de én meg úgy vagyok vele, hogy hagyjanak békén, miért nem elég nekik, hogy jól csinálom azt, amit csinálok. Csak hát így persze nem lehet boldogulni a munkahelyen, meg persze nyilván a fizetés is szorosan összefügg ezzel.

MNóra 2013.07.15. 12:20:40

Nekem is sok esetben rémálom bejárni dolgozni. Nem tudom h a betegség okozza e tudok ügyetlen vagy figyelmetlen lenni:S Azt amit most csinálok csak átmeneti úgyhogy újra keresnem kell de akármit nem tudok elvállalni mert agyon szorongom,görcsölöm magam , így meg a hibázás is gyakoribb. Szörnyű állapot.

Daniellaaa · http://onbizalomnelkul.blog.hu/ 2013.07.19. 20:29:42

@Hosszú Haj: Megértem a helyzeted. Én sem értem, hogy miért nem értik meg, hogy nem mindenki akar karriert, nem mindenki akar feljebb lépni. Vannak emberek, akik csak egy nyugis, kevés felelősséggel járó állást szeretnének, és ennyi, semmi többre nem vágynak. Én sem.

Daniellaaa · http://onbizalomnelkul.blog.hu/ 2013.07.19. 20:31:14

@MNóra: Mióta dolgozol ezen a helyen? Neked mi okozza a rémálmot? Az emberek, akikkel együtt kell dolgoznod? Vagy inkább a feladatok?

MNóra 2013.07.20. 12:40:55

Itt ahol most vok csak pár hete, de nem vészes munka, de igen fordulnak meg ott bőven emberek. Mindkettő probléma tud lenni de inkább az emberekkel való komunikáció a nagyobb gond, de ugyanúgy a munkán kivül is. Felelősség teljes munkát nem tudnák elvállalni az tönkretenne így is apróságokon is tudok görcsölni,szorongani. Minden sokkal nehezebben megy, akár munkavállalás vagy párkapcsolat keresés. szörnyű az egész ahogy van.

Daniellaaa · http://onbizalomnelkul.blog.hu/ 2013.07.26. 18:11:32

@MNóra: Na és a kollégákkal hogy jössz ki? Neked vannak olyan munkatársaid, akikkel nem jössz ki jól?

MNóra 2013.07.26. 18:16:27

Szerencsére nincs mindenki normális:) Neked van ilyen? Egyébként én most zuhantam mélypontra a betegség miatt nincsenek jó gondolataim. Azt érzem nem megy nembírom tovább.

Daniellaaa · http://onbizalomnelkul.blog.hu/ 2013.07.26. 18:37:39

Igen, nekem van, írtam már néhány bejegyzést erről.

Mi miatt zuhantál mélypontra? Történt valami, ami ezt kiváltotta?
süti beállítások módosítása