Szociális fóbiások küzdelme a nagyvilággal

Sziasztok! Ez a blog Neked készült, aki szociális fóbiával küzdesz. Neked, aki önbizalomhiányos vagy, folyton kisebbségi érzésed, megfelelési kényszered van, vagy Neked, akinek nincsenek ilyen problémáid, egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogyan élnek ezek a furcsa, visszahúzódó, szégyenlős, csendes emberek, milyen nehézségekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Itt olvashatjátok mindennapi botladozásainkat, szerencsétlenkedéseinket, félelmeinket, amelyeket megosztunk veletek, hogy érezzétek nem vagytok egyedül.

Dr. Richards-terápia

A könnyebb navigálás érdekében ide gyűjtöttük a linkeket jelenlegi nagy projektünkhöz, ami nem más, mint a dr. Richards által megalkotott, szociális fóbiával foglalkozó audioterápia magyarítása:

1. bemutatkozó lecke

2. lecke

3. lecke

4. lecke

5. lecke

6. lecke

7. lecke

8. lecke

9. lecke

10. lecke

11. lecke

Friss topikok

2016.04.26. 10:00 Kaisa

Mások utasítgatása

Mostanában több olyan feladatom is volt, amiben szembesültem azzal, hogy mennyire nehezemre esik másokat utasítgatni. A telefonálást kerülöm, így e-mailben kértem dolgokat "alattvalóinktól" (szervezetileg alánk tartozó egységektől). Már ez a kifejezés sem egészséges, hogy vagy irreálisan magam fölé rendelem, vagy túlzottan lealacsonyítom őket.

Szóval kérnem kellett, hogy csináljanak meg dolgokat, vagy küldjenek ezt-azt, és rendre azon kaptam magam, hogy túlmagyarázom a dolgokat. Szinte bocsánatot kérek, hogy zavarom egy olyan üggyel, ami természetes is lehetne. Másrészt nem érzem, hogy jogom van erre, hogy ugráltassak másokat. Harmadrészt magam fölé helyezek mindenkit, mindenki más alá rendelem magamat, és képes lennék inkább én kiszolgálni a mi kiszolgálásunkra létező egységeket is. Örök szolgalelkű kis nyámnyila vagyok.

Mi erre a megoldás?

Miután elküldtem a leveleket, még órákig stresszeltem magam utána. Így hogy lesz belőlem vezérigazgató?

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://onbizalomnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr748662582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gqmnké (törölt) 2016.04.28. 20:55:37

"Örök szolgalelkű kis nyámnyila vagyok."Ez durván irracionális volt,remélem,mostanra jobban vagy. Miért lenne ugráltatás,ha megkérsz valakit,hogy végezze a munkáját?Azért fizetik,nem? A tudatosság,szerintem segíthet valamit a problémádon.Ha kapok egy mail címet,szívesen átküldök pár meditációs gyakorlatot. Kb. egy hete csinálom,azóta kevesebbet agyalok. "Így hogy lesz belőlem vezérigazgató?" Előléptetéssel. ;)A főnökeid,nyilván tisztában vannak a képességeiddel(te is,csak nem ismered el őket),másként nem bíznának rád komoly munkát. Egy könyvből idézve:
"Azt látod,amit látni AKARSZ.Én meg azt,ami OTT VAN.Amit én látok,az a VALÓSÁG." Nem a szocfóbról szólt,de szerintem,tökéletesen összefoglalja a lényegét.

mondo.bizarro 2016.05.04. 15:52:01

Sziasztok!
Ti szocfóbbal egyáltalán hogy tudtatok munkát szerezni? Én már az állásinterjúktól is görcsben vagyok, amit a sok kudarc csak erősít, hiába tudom, hogy nemcsak rajtam, hanem sok más dolgon is múlik, hogy fölvegyenek.
Most van munkám, de félek, hogy majd megint kezdődik elölről az egész, mindez azért, mert félek kapcsolatokat építeni, összezavarodok ha be kell mutatkoznom, és furcsán érzem magam emberek között, szorongástól bénázok, stb.
Van itt még olyan, akinek a karrierjét gallyra vágta a szocfóbia?

mondo.bizarro 2016.05.04. 15:56:18

Kaisa, gratulálok hogy a szolgalelkűséged ellenére ilyen szépen haladsz előre a munkahelyeden!
A szociális fóbia, máshol olvastam, a másodrendűségi érzésből táplálkozik, akárcsak a másoktól való függés (megfelelési kényszer), vagy a bizalmatlanság.
Nehéz megértenünk, hogy pont ugyanannyit érünk, mint a másik ember, se többet, se kevesebbet, és elfogadjuk azt, akik vagyunk.
süti beállítások módosítása