Szociális fóbiások küzdelme a nagyvilággal

Sziasztok! Ez a blog Neked készült, aki szociális fóbiával küzdesz. Neked, aki önbizalomhiányos vagy, folyton kisebbségi érzésed, megfelelési kényszered van, vagy Neked, akinek nincsenek ilyen problémáid, egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogyan élnek ezek a furcsa, visszahúzódó, szégyenlős, csendes emberek, milyen nehézségekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Itt olvashatjátok mindennapi botladozásainkat, szerencsétlenkedéseinket, félelmeinket, amelyeket megosztunk veletek, hogy érezzétek nem vagytok egyedül.

Dr. Richards-terápia

A könnyebb navigálás érdekében ide gyűjtöttük a linkeket jelenlegi nagy projektünkhöz, ami nem más, mint a dr. Richards által megalkotott, szociális fóbiával foglalkozó audioterápia magyarítása:

1. bemutatkozó lecke

2. lecke

3. lecke

4. lecke

5. lecke

6. lecke

7. lecke

8. lecke

9. lecke

10. lecke

11. lecke

Friss topikok

2013.06.14. 12:03 Kaisa

Miért nem működik a sokkterápia és a gyakorlás?

A szociális fóbia gyakorlással nem igazán gyógyul meg. Amikor meg kell tennünk egy rettenetes feladatot, mint pl visszavinni egy könyvet a könyvtárba, akkor baromira szorongunk közben. Ha ne adj isten, ennek ellenére megtesszük a rettegett dolgot, akkor abból önbizalmat kellene nyernünk, így hangzik logikusnak. Most már könnyebben mennék be egy másik könyvtárba, elvileg.

Na most két eset áll fenn. Vagy annyira szorongunk, hogy nem tudjuk kezelni, és túl nagy a sokkterápia, leblokkolunk és beégünk még jobban, mint addig valaha. Utána bújnánk el az egész világ elől. Így erősödik a fóbia. Vagy szorongunk, de jól elvégezzük a dolgot, mint én a könyvtárral. De miután megtettük, nem azt érezzük, hogy milyen ügyesek vagyunk, hanem azért szégyelljük magunkat, amiért nekünk ez ekkora macera, hiszen milyen bénák vagyunk már, hogy egy 5 perces sima ügy miatt a fél napot előtte átremegjük. És jól lehordjuk magunkat. Nem az eredményt jegyezzük meg, hanem a megelőző remegést, ami borzalmas volt. És jól megrugdossuk magunkat amiatt, mert még ennyire sem vagyunk képesek, amiatt, mert szocfóbosok vagyunk.

Persze ettől függetlenül még ezt tartom a járható útnak, hogy belemegyünk egyre nagyobb dolgokba. Csak éppen szükség van olyan segítségre, aki/ami fejbe kólint utána, hogy észrevegyük magunkat, hogy az eredményt értékeljük, ne a remegésben mérjük a haladást. Remélem, hogy ez vezet valahová, de én is csak egy féléve jöttem rá, hogy miért nem szerettem meg a telefonálást 20-adjára sem. Mert nem arra figyeltem, hogy jé, elintéztem egy ügyet és tök értelmesen válaszoltam, hanem csak az a szörnyű emlék égett a fejembe, hogy kiesik a telefonkagyló a kezemből, annyira remeg, és mindjárt elájulok. És milyen égő, hogy még erre sem vagyok képes. Most már nem arra figyelek, hogy milyen tünetek jönnek elő, hanem arra, hogy elvégeztem, amit kellett. Ettől még nem lesz sokkal könnyebb megtenni, de ez alapján legalább utólag tudom értékelni magam a földbe döngölés helyett.

3 komment

Címkék: megoldás


A bejegyzés trackback címe:

https://onbizalomnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr935360291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jel1 2013.06.19. 16:45:08

Én mostanában jöttem rá erre :D
Csak kicsit szar vagyok még, meg nem tudok kimozdulni, nincs ilyen kötelező dolgom ami miatt kéne :S
Majd találok, csak nehéz... :/

Daniellaaa · http://onbizalomnelkul.blog.hu/ 2013.06.19. 19:22:08

@jel1: Igen, sokszor én is így vagyok vele, főleg mióta nincs munkám, így könnyebb helyzeteket elkerülni, könnyebb elbújni a világ elől. Viszont ennek csak az a veszélye, hogy ha hosszú ideig bujkálunk, akkor visszaesünk vagy még mélyebbre süllyedünk, legalábbis én azt érzem, hogy mióta nincs munkám, megint egyre rosszabb, és félek, hogy amit hosszú évek alatt elértem, azt a javulást is elveszítem és visszaesek a kiindulópontba.

KovacsPista777 2016.01.14. 08:22:39

Köszönöm, ez sokat segített! Eddig nem értettem a gyakorlás lényegét.

(u.i.: Bocs, hogy ennyire régi hozzászólásokhoz kommentelek, de csak most találtam rá a blogra, és nagyszerű érzés, hogy NEM VAGYOK EGYEDÜL a bajommal!)
süti beállítások módosítása