Szociális fóbiások küzdelme a nagyvilággal

Sziasztok! Ez a blog Neked készült, aki szociális fóbiával küzdesz. Neked, aki önbizalomhiányos vagy, folyton kisebbségi érzésed, megfelelési kényszered van, vagy Neked, akinek nincsenek ilyen problémáid, egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogyan élnek ezek a furcsa, visszahúzódó, szégyenlős, csendes emberek, milyen nehézségekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Itt olvashatjátok mindennapi botladozásainkat, szerencsétlenkedéseinket, félelmeinket, amelyeket megosztunk veletek, hogy érezzétek nem vagytok egyedül.

Dr. Richards-terápia

A könnyebb navigálás érdekében ide gyűjtöttük a linkeket jelenlegi nagy projektünkhöz, ami nem más, mint a dr. Richards által megalkotott, szociális fóbiával foglalkozó audioterápia magyarítása:

1. bemutatkozó lecke

2. lecke

3. lecke

4. lecke

5. lecke

6. lecke

7. lecke

8. lecke

9. lecke

10. lecke

11. lecke

Friss topikok

2014.07.01. 20:08 Kaisa

Én és a munka világa

Van-e keresnivalóm egy olyan munkahelyen, ahol egy kisebb feladat/probléma megoldása is kiborít, stresszel és lefáraszt? Van-e egyáltalán keresnivalóm a munka világában, ha már a gondolattól is, hogy felhívjak egy ismeretlen számot, bepánikolok és kiver a víz? Ha nem merek szívességet kérni, ha kiborít, hogy meg kell kérnem másokat, hogy vigyék már el a cuccom valahová, ha nem merek besétálni egy két szinttel lejjebbi irodába, hogy megkérdezzem a számomra ismeretlenektől, hogy nem az övék-e véletlenül az, ami hozzám keveredett tévesen.

Van-e értelme áltatni magam azzal, hogy majd jobb lesz, majd beleszokok, és azzal csökken a szorongás? Hiszen még csak 4 hónapot töltöttem itt el, alig ismerem a munkatársaimat, és már így is volt egy csomó feladat, amit jól megcsináltam. De hiába, mert volt egy csomó, amitől meg gyomorgörcsöm volt, kiborultam és szorongtam.

Nem tudom, máshol milyen lenne, mert nincs tapasztalatom. Mióta elkezdtem dolgozni, a Nagyfőnöknek dolgoztam. Tudom, hogy tűz és víz kettőnk személyisége, és ez okozza a legtöbb stresszt. Hogy ő keményen nyomulós, én meg lágyan simulékony vagyok. És amikor az ő keménységével rajtam keresztül akar nyomulni, akkor én nem tudom a nyomulást az ő nevében tovább tolni a következőnek, hanem szétnyomódok. Mint egy rágógumi a kalapács alatt.* És néha elképzelem milyen lenne más főnökkel, de nem hiszem, hogy egy megértőbb ember mellett jobban el tudnám fogadni a bénaságaimat, mert én magam ugyanolyan kis nyomoronc lennék.

Ó te jó ég, ha összehasonlítom magam a két évvel ezelőtti énemmel, el sem hiszem, mennyit fejlődtem. Nem vagyok supermen, ugyanúgy problémát jelent a legtöbb dolog, ami akkor is, és mégis… milyen kis béna voltam akkor, mikor először sétáltam be a legelső munkahelyemre. Mikor először kellett besomfordálnom a Főnök színe elé, mert valamit nem értettem. Kétségtelenül fejlődtem. De ha meg azt nézzük, mennyire alkalmatlan vagyok a teljes értékű munkaerő víziómhoz képest, akkor nyugdíjas koromig sincs esélyem felfejlődni a vállalható szintre.

Ja igen, ma bénáztam és sunnyogtam a melóhelyen, ilyenkor támadnak ezek a gondolatok.

De már csak 3 munkanapot kell kibírnom a kisfőnököm nélkül, aki legtöbbször csodálatos pufferként működik köztem és a Főnök közt. (viszont most már muszáj lesz megoldanom az átszállíttatást valahogy)

 

*Amúgy ha hagyná, hogy a saját tempómban érjem el azt, amit ő 10 perc alatt akar a maga nyomulásával, akkor előbb-utóbb a dolgok 80-85%-át meg tudnám nyugiban oldani. Csak azért nem tudom, mert a nyomulásával bestresszeltet és lefagyok.

7 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://onbizalomnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr306465071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kognitív Teknősbéka 2014.07.01. 21:01:02

Szerintem nem az a jó kérdés, hogy "van-e keresnivalód" a munka világában, hanem hogy milyen körülmények között tudnál a legjobban fejlődni lelkileg, na meg persze hogy mit engedhetsz meg magadnak anyagilag. Mi lenne az alternatíva?

A másik jó kérdés szerintem, hogy a főnökeid/munkatársaid hogyan ítélik meg a munkahelyi teljesítményedet? Lehet, hogy korántsem annyira negatívan, mint te magadat...

Dexter007 2014.07.02. 00:06:05

Én rendkívül kíváncsi lennék külső véleményre Kaisa teljesítményéről, szerintem sokkal jobban teljesít, mint a kollegái, csak nem ismeri (és nem is meri) el saját magát, lekicsinyli a jó dolgokat és felnagyítja a negatívakat. Ő maga is írja viszont, h sokat fejlődött. Hozzáértő-támogató környezetben sokszorosan megerősödne az önbizalmad, leányzó! Olyan munkahelyen tudnál legjobban fejlődni, ahol fokozatos vagy egyenletes a stressz-terhelésed és állandó visszajelzést kapsz a kollegáktól és/vagy főnöktől a munkádról. Nálunk pl. évente van teljesítmény-értékelés, pontozásos rendszer minden slave-re, akarom mondani dolgozóra - ami elvileg a béremelés alapja, de persze azt szereti a menedzsment elfelejteni...

Gontar 2014.07.02. 18:13:26

A kulcs abban amit írtál itt van: "mennyire alkalmatlan vagyok a teljes értékű munkaerő víziómhoz képest".

Csak kérdezni fogok, hogy legyen egy kis gondolkodni valód. :-)

- Szerinted a főnököd szerint is alkalmatlan vagy?
- Találkoztál valaha olyan emberrel, akit "teljes értékű" munkaerőnek tartottál a saját vízióidnak megfelelően?
- Tudod mi lehet a gyökere a "teljes értékű munkaerő" víziódnak?
- Azt tudod, hogy miért egy olyan "de facto" megvalósíthatatlan munkaerő-ideálhoz méred magad, amivel szemben soha nem érezheted, hogy elérted azt a szintet?

Gontar 2014.07.02. 18:35:30

Sokkal jobban kapcsolódik ez a téma az előző poszthoz a boldogság-motivációkról leírtakhoz, mint elsőre tűnik. :-)

Ez csak egy szemszög a sok közül, de talán segíthet valamiben:
Nem lehet, hogy a benned élő képnek megfelelően "jól akarsz kinézni" a munkahelyeden?

Dexter007 2014.07.03. 17:52:16

Bennem az merült fel kérdésként, h vajon milyen munkahelyen tudnál, érzésed szerint, kibontakozni, vagy saját tempód szerint dolgozni?
Valami oka van, h ide felvettek, ahol most dolgozol, szóval nem hinném, h a képességeidben, tudásban hiányt szenvednél. Ha mondjuk elmennél könyvtárosnak vagy irattárosnak valahova, szerinted milyen hamar unnád halálra magad? :)
Tudom, h _elvileg_ van egy optimális terhelés, stressz-szint, ami mellett a legjobb teljesítményt tudja kiadni az ember, ami egyénenként persze tök eltérő, de ha nem állami cégnél dolgozol, hanem magánnál/multinál, ott bizony nagyon nehezen vesznek fel plusz embert, ez főleg szabadságolások idején, nyáron szívás, amikor másokat is kell helyettesíteni a saját munkád mellett...

Kaisa 2014.07.03. 19:28:25

Nem az a kérdés szerintem, hogy mennyire vagyok jó munkaerő a cég számára. A főnököm felnőtt ember, el tudja dönteni, hogy szüksége van-e rám. Amit Gontar is írt, az a probléma, hogy a saját elvárásaimnak nem tudok megfelelni. És nem gondolom, hogy az elvárásaim cég-specifikusak lennének. Bárhol máshol ugyanezek merülnének fel. De még csak nem is azért bizonytalanodtam el, mert szerintem nem vagyok alkalmas semmilyen munkára, hanem az énképem és az elvárásaim közt tátongó hatalmas szakadékból adódó napi stressz bizonytalanít el. Hogy van-e értelme nap mint nap gyötörni magam, erőlködni, hogy úgy csináljak, mintha nem lenne semmi gond, de közben belül felemészt a stressz. Mennyivel egyszerűbb lenne, ha magasról tenni tudnék a feladatokra, csak annyit teljesíteni, ami kényelmes, és ha a lelkiismeretem nem nyüstölne folyamatosan, hogy mindezt sokkal jobban, gördülékenyebben és határozottabban kellene.
Meg azt nem tudom, van-e értelme mindennap kitenni magam azoknak a stressz helyzeteknek, amiktől előre szorongok, miközben meg is futamodhatnék, és remeteként élhetnék egy barlangban is a világtól elzárva…

Kognitív Teknősbéka 2014.07.03. 21:44:27

@Kaisa: Remeteként élni egy barlangban szerintem szörnyen magányos és unalmas dolog, és a kaja is rossz... Ráadásul mi garantálja, hogy ezzel megszabadulnál az elvárásaidtól, és a megfutamodásod tudata nem kínozna még erősebben...?

Lehet, hogy inkább az elvárásaidon kéne módosítanod, különben mindenhová követni fognak...

Mindenesetre vannak olyan munkahelyek, amik kevesebb stresszel, ügyintézéssel, kommunikációval járnak, lehet hogy sokak számára ezek nem olyan vonzóak, de a barlangnál ezek is jobbak...
süti beállítások módosítása