Szociális fóbiások küzdelme a nagyvilággal

Sziasztok! Ez a blog Neked készült, aki szociális fóbiával küzdesz. Neked, aki önbizalomhiányos vagy, folyton kisebbségi érzésed, megfelelési kényszered van, vagy Neked, akinek nincsenek ilyen problémáid, egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogyan élnek ezek a furcsa, visszahúzódó, szégyenlős, csendes emberek, milyen nehézségekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Itt olvashatjátok mindennapi botladozásainkat, szerencsétlenkedéseinket, félelmeinket, amelyeket megosztunk veletek, hogy érezzétek nem vagytok egyedül.

Dr. Richards-terápia

A könnyebb navigálás érdekében ide gyűjtöttük a linkeket jelenlegi nagy projektünkhöz, ami nem más, mint a dr. Richards által megalkotott, szociális fóbiával foglalkozó audioterápia magyarítása:

1. bemutatkozó lecke

2. lecke

3. lecke

4. lecke

5. lecke

6. lecke

7. lecke

8. lecke

9. lecke

10. lecke

11. lecke

Friss topikok

2013.08.21. 18:43 Kaisa

Amikor jönnek szembe a folyosón és elkap a menekülési inger…

Világéletemben problémám volt a köszönéssel. Látok gyerekeket, akikre rászól az anyjuk, hogy „köszöntél, kislányom/kisfiam?”. Zavarban vannak egy kicsit, aztán vagy köszönnek, vagy nem. Ez az egyik legösszezavaróbb dolog a tinédzser korban, amikor a csókolomozást kinőjük, de akkor mi legyen helyette? Ott az a rengeteg féle köszönési forma, bármelyiket ízlelgetem, mind hülyén hat. És nincs cikibb (már hogy ne lenne) annál, mint amikor udvarias akarok lenni, jó előre köszönök egy sziával a boltban és erre lejónapotoznak, vagy épp fordítva. Ha nem sikerül a párosítást eltalálnom, akkor mindig iszonyú zavarba jövök belül. Most miért jónapotozott le, amikor ugyanannyi idősek vagyunk vagy most miért hellózik rám valaki, amikor hivatalos ügyet jöttem intézni. Senki nem tanított meg rendesen köszönni. Vannak rokonaim, akiket a mai napig nem tudom, hogy tegezek-e vagy magázok, de ezt még ki lehet kerülni ügyeskedve, de a köszönést? Köszönni kell, jön felém az ember, és nekem választanom kell a listáról egy kifejezést, amivel megilletem, ha mellém ér.

A munkahelyen elvileg mindenkit tegezünk, kivéve, akiket nem. Na, ez egy szép szabály. Sokan csak kicsit idősebbek nálam, azzal nincs gond. És vannak a nagyon idős urak. Na de mit kezdjek a kettő közötti korosztállyal? És mi van, ha én lejónapotozom, de ő sértésnek veszi? Vagy még rosszabb, kiröhög! Mai napig traumaként él bennem, amikor lejónapotoztam a fiatal fogorvosomat telefonban, ő meg kiröhögött. Hát ez nem segített az akkor épp kifejlődőben lévő telefon-fóbiámon. Ehhez a momentumhoz kötöm a csodás kezdetet, vagy legalábbis a tudatosodás kezdetét.

Szóval jön szemben egy arc a folyosón, én meg legszívesebben visszafordulnék, mert jaj köszönnöm kell. Semmi többet, de ez elég ahhoz, hogy megforduljon a fejemben a hátraarc gondolata. Aztán fogom és seggbe rúgom magam, hogy márpedig miért futamodnék már meg, csak egy nyamvadt jónapotról van szó. Akkor nincs bajom, ha ismerem az illetőt, csak erre jár egy csomó ismeretlen is…

Ha gyerekem lesz, nem hagyom egyedül a zavarosban, biztosra megyek, hogy ez ne okozhasson neki ekkora stresszt, hogy köszönni kell. 2 másodpercek miatt ne rettegjen ismeretlenektől és látogatóba érkező vendégektől, mint az anyja.

7 komment

Címkék: köszönés automatikus gondolatok


A bejegyzés trackback címe:

https://onbizalomnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr715469974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jel1 2013.08.22. 02:22:07

Ez annyira jó!! :DD
A te írásaidat jobban szeretem, mert a szocfóbod szinte teljesen olyan, mint az enyém! :)

blyg 2013.08.24. 17:52:34

Óóó, ez de mennyire ismerős! Annyi, de annyi stresszt okozott már ez nekem, hogy tiszta őrület.
A nagyon fiatalokkal, meg a nagyon idősekkel nekem sincsen gondom, de akik közte vannak, azokon mindig agyalok, hogy mit köszönjek nekik. A boltokban általában Jó napot! -ot köszönök, de egy csomószor lesziáznak az eladók és tök cikinek érzem magam. Aztán akik velem egyidősek, vagy kicsit idősebbek és ismerősök, de nem olyan közeliek, azoknak nem köszönhetek Jó napot!-ot, de sziával se köszönhetek, mert nem vagyunk olyan viszonyban. Ilyenkor meg vagyok lőve és volt már, hogy nem köszöntem, csak azért, hogy utána nehogy ciki legyen. Persze így meg hatalmas bunkónak tűntem és utána korholtam magam, hogy mekkora béna vagyok... Szörnyű.

Annyira jó ez a blog, úgy örülök, hogy rátaláltam! Hatalmas köszönet nektek, hogy írjátok és megosztjátok a vívódásaitokat! Nekem már az nagyon sokat segít, hogy látom, hogy mások is küszködnek ilyen problémákkal, mert a környezetemben csak én vagyok ilyen félresikerült. Mikor beszélek valakinek - nagy ritkán - a problémáimról, akkor vagy nem értik, vagy elbagatellizálják, hogy "á, biztos csak szégyellős vagy". Szóval köszi mégegyszer! :D

Kaisa 2013.08.24. 18:46:23

@blyg: jól látod, mindenképpen szükség lenne egy köszönési formára valahol a szia és a jó napot között :D Olyanra, ami nem annyira rideg, és száraz, mint egy jó napot, de nem is annyira közvetlen, mint a szia.
Mostanában sokszor azzal próbálkozom, hogy kivárom, a másik mit köszön. És ami a legmeglepőbb, hogy vannak fiatal férfiak, akik ha szembe jönnek, nem köszönnek. Na és erre mi a reakcióm? Nem az, hogy "milyen bunkók", vagy "jaj szegények, biztos ők sem tudják, hogy merjenek-e sziázni", hanem, hogy "de bunkó vagyok, és már megint milyen béna, hogy nem köszöntem rá". Tehát magamat csesztetem továbbra is, mikor a másik sem tudta jobban megoldani a helyzetet.

Mi is örülünk, ha legalább egy kis megnyugvást tud nyújtani a blog más, elszigetelt szocfóbosoknak. Igyekszünk siker történeteket is hozni, hátha jutunk előrébb is, de talán már az is elég valamire, hogy megoszthatjuk a kínlódásainkat. Az biztos, hogy sokan vagyunk hasonló cipőben.

Kaisa 2013.08.24. 18:48:45

@jel1: Örülök, ha tetszenek az írások, ahol tudom, igyekszem megragadni a szocfób abszurd vonásait. Milyen szempontból érzed ugyanolyannak a szocfóbunkat? A témák miatt vagy esetleg Te is kiszoktad kicsit figurázni magadban az esetlenkedéseidet?

Daniellaaa · http://onbizalomnelkul.blog.hu/ 2013.08.24. 20:06:28

@blyg: Tök jó, ha hasznos a blogunk és segíthetünk az írásainkkal, ez a cél, ezért írjuk. Köszönjük, hogy olvassátok!

jel1 2013.08.28. 09:11:27

@Kaisa:
Hát csak úgy általában, amit kiveszek az írásaidból, nagyon hasonló, ahogy megéljük a szocfóbot :) sok helyzetben én is pont ugyanazt gondoltam/csináltam volna, mint te! :)

tegnap valamiért nem küldte be ezt a hsz-em... szr telefon! :S

Andy Murray 2014.07.06. 18:37:58

A köszönés egy olyan probléma ami már gyerekkoromban is jelen volt. Már akkor is kerültem az embereket. Emlékszem középiskolás voltam és szembejött velem egy tanárom, én pedig inkább nem köszöntem, mintha észre se venném. Egyszerűen féltem a találkozástól, magam sem tudom miért. Aztán persze az egész osztály előtt elmondta, hogy én észre se akartam venni.
Sajnos most így 30 felett is, ha meglátok egy régi ismerőst, inkább elkerülöm és remélem, hogy nem vesz észre. Vagy ha tudom, hogy valahol összefuthatok egy ismerőssel, sokszor inkább más útvonalat választok.
süti beállítások módosítása