Szociális fóbiások küzdelme a nagyvilággal

Sziasztok! Ez a blog Neked készült, aki szociális fóbiával küzdesz. Neked, aki önbizalomhiányos vagy, folyton kisebbségi érzésed, megfelelési kényszered van, vagy Neked, akinek nincsenek ilyen problémáid, egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogyan élnek ezek a furcsa, visszahúzódó, szégyenlős, csendes emberek, milyen nehézségekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Itt olvashatjátok mindennapi botladozásainkat, szerencsétlenkedéseinket, félelmeinket, amelyeket megosztunk veletek, hogy érezzétek nem vagytok egyedül.

Dr. Richards-terápia

A könnyebb navigálás érdekében ide gyűjtöttük a linkeket jelenlegi nagy projektünkhöz, ami nem más, mint a dr. Richards által megalkotott, szociális fóbiával foglalkozó audioterápia magyarítása:

1. bemutatkozó lecke

2. lecke

3. lecke

4. lecke

5. lecke

6. lecke

7. lecke

8. lecke

9. lecke

10. lecke

11. lecke

Friss topikok

2016.11.20. 10:00 Kaisa

További Dr. Richards terápia anyagok 8.

Dreamer88 volt olyan kedves, és a Dr. Richards féle terápia maradék anyagait lefordította nekünk már egy jó ideje, csak abban reménykedtem, hogy mellé tudom biggyeszteni a hanganyagokban elhangzó bölcsességeket is. Azonban nem úgy tűnik, hogy tudnék ilyenre időt szakítani a napi menetrendemben, viszont azt sem szeretném, ha a fordításra fordított sok munka kárba veszne.

Ezért a továbbiakban a hanganyagot nem, de a mellékletét képező írásos „handout”-okat közreadjuk, így is hasznos dolgokkal vannak tele.

Most Hogy Tudod - A Hozzáállás Minden

Michael az a fajta srác akit az emberek imádnak utálni. Mindig jó hangulatban van és mindig tud valami pozitívat mondani. Ha valaki megkérdezné hogy van azt mondaná, hogy “Ha jobban lennék, ikrek lennék!”

Természetes motivátor volt. Ha egy alkalmazottnak rossz napja volt, Michael ott volt, hogy rávilágítson a helyzet pozitív oldalára.

Látva az életfelfogását kíváncsi lettem és egy nap odamentem Michaelhez és megkérdeztem. “Nem értem! Nem lehetsz mindig pozitív! Hogy csinálod?”

Michael azt mondta “Minden reggel felkelek és azt mondom magamnak, Mike, ma két lehetőséged van. Lehetsz jó kedvű vagy rossz kedvű. Úgy döntök jó kedvű leszek. Ha történik valami rossz, mindig választhatok, hogy áldozat leszek vagy tanulok belőle. Úgy döntök, hogy tanulok belőle.”

Minden alkalommal, ha valaki odajön hozzám panaszkodni, eldönthetem, hogy elfogadom a panaszait vagy rámutathatok az élet pozitív oldalára. Az élet jó oldalát választom.”

“Ja, persze, nem olyan egyszerű” - ellenkezek.

“De igen, az” - mondja Michael. (Megjegyzés: Michael valószínűleg sosem szenvedett szorongástól).

Michael folytatta.

“Az élet döntésekből áll. Ha leveszel minden szemetet, minden helyzet egy döntés. Eldöntöd hogy reagálsz a helyzetekre. Eldöntöd hogyan hatnak más emberek a hangulatodra. Eldöntöd, hogy jó vagy rossz kedved lesz. A lényeg: Te döntöd el hogyan éled az életed.”

Elgondolkodtam Michael szavain.

Nem sokkal később ott hagytam a munkám és eltávolodtunk Michaellel, de gyakran gondolok rá, ha döntök az életről a reagálás helyett.

Több évvel később hallottam, hogy Michael súlyos balesetet szenvedett, leesett egy kommunikációs toronyról. Egy 18 órás műtét után, ahol rudakat raktak a hátába és több hét intenzív kezelés után Michaelt kiengedték a kórházból.

Hat hónappal a baleset után találkoztam Michaellel. Amikor megkérdeztem hogy van, annyit mondott “Ha jobban lennék, ikrek lennék. Akarod látni a hegeimet?”

Visszautasítottam az ajánlatot, de megkérdeztem mi futott át az agyán a baleset pillanatában.

“Az első dolog a hamarosan születendő lányom jóléte volt. Utána, ahogy ott feküdtem a földön emlékeztem, hogy két döntésem van: élhetek vagy meghalhatok. Úgy döntöttem élni fogok.”

“Nem féltél? Nem ájultál el?” - kérdeztem én.

Michael folytatta “...a mentősök nagyszerűek voltak. Folyamatosan mondták, hogy rendben leszek. De amikor bevittek a műtőbe és láttam a nővérek meg az orvosok arcát, nagyon megijedtem. Azt láttam a szemükben, hogy ‘ez egy halott ember’. Tudtam, hogy kezembe kell vennem az irányítást.”

“Mit csináltál?” - kérdeztem.

“Hát, volt egy nagydarab nővér aki folyamatosan kérdezgetett. Megkérdezte, hogy allergiás vagyok-e valamire. Azt mondtam ‘Igen’”.

Az orvosok és nővérek megálltak és várták a válaszom. Mély levegőt vettem és felkiáltottam, ‘Gravitáció’”.

A nevetésük mellett mondtam nekik, hogy ‘Úgy döntöttem élni fogok. Úgy műtsenek mintha még élnék. Ne temessenek’”.

Michael élt az orvosok és a hozzáállásának köszönhetően. Megtanultam tőle, hogy minden nap eldönthetjük, hogy teljes életet élünk.

Elvégre a hozzáállás minden. Jelenleg két lehetőséged van az életben: Lehetsz boldog a jelen pillanatban és így irányíthatod az életed vagy mérgelődhetsz a körülményeid miatt - ezzel áldozattá válva mindennek ami körülötted zajlik.

A döntés a te kezedben van.

 

Én Vagyok a Szobrász

Ma korán keltem és izgatott voltam, hogy mi mindent tudok csinálni mielőtt éjfélt ütne az óra.

Vannak kötelességeim amiket csak én tudok elintézni a mai napon. Senki sem veheti át a helyemet a világban és teheti meg azokat a dolgokat amiket nekem kell.

Az a dolgom, hogy eldöntsem milyen napom lesz.

Panaszkodhatok, hogy esős az idő vagy örülhetek, hogy ingyen locsolják a füvet.

Lehetek szomorú amiért nincs pénzem vagy örülhetek, hogy az anyagiak tudatos vásárlásra ösztönöznek - és távol tartanak a pazarlástól.

Moroghatok az egészségem miatt vagy örülhetek, hogy élek.

Panaszkodhatok, hogy mi mindent nem kaptam meg a szüleimtől kis koromban vagy örülhetek, hogy megszülettem.

Sírhatok, hogy a rózsák tüskések vagy örülhetek, hogy a tüskék rózsásak.

Szomorkodhatok a kevés barátom miatt vagy útra kelhetek, hogy új embereket ismerjek meg (még ha lassan is megy).

Sírhatok, hogy dolgozni kell mennem vagy örülhetek, hogy van munkám.

Panaszkodhatok, hogy iskolába kell mennem vagy örömmel befogadhatom az új ismereteket.

Moroghatok, hogy házimunkát kell végeznem vagy hálás lehetek, hogy van fedél a fejem felett.

A mai nap elterül előttem és csak arra vár hogy megformálják. És itt vagyok én, a szobrász, aki megformálja.

Rajtam múlik milyen lesz a mai nap. Én döntöm el milyen napom lesz!

Így, legyen JÓ NAPOD… hacsak nincsenek más terveid.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://onbizalomnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr7111915389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása