Szociális fóbiások küzdelme a nagyvilággal

Sziasztok! Ez a blog Neked készült, aki szociális fóbiával küzdesz. Neked, aki önbizalomhiányos vagy, folyton kisebbségi érzésed, megfelelési kényszered van, vagy Neked, akinek nincsenek ilyen problémáid, egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogyan élnek ezek a furcsa, visszahúzódó, szégyenlős, csendes emberek, milyen nehézségekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Itt olvashatjátok mindennapi botladozásainkat, szerencsétlenkedéseinket, félelmeinket, amelyeket megosztunk veletek, hogy érezzétek nem vagytok egyedül.

Dr. Richards-terápia

A könnyebb navigálás érdekében ide gyűjtöttük a linkeket jelenlegi nagy projektünkhöz, ami nem más, mint a dr. Richards által megalkotott, szociális fóbiával foglalkozó audioterápia magyarítása:

1. bemutatkozó lecke

2. lecke

3. lecke

4. lecke

5. lecke

6. lecke

7. lecke

8. lecke

9. lecke

10. lecke

11. lecke

Friss topikok

2013.07.26. 18:04 Daniellaaa

Beavatási szertartás?

A legfrissebb gondolatmenetem szerint, egy új munkahelyen minden új dolgozónak túl kell esnie azon, amin most én is végigmegyek. Szembe kell néznie a rosszindulatú, furkálódó munkatársakkal, hozzá kell szoknia a munkatempóhoz, a kollégák stílusához. Eddig azt gondoltam azért "bántanak" folyton, ha új munkahelyre megyek, mert szociális fóbiás vagyok, mert csendesebb és félénkebb vagyok az átlagnál, zárkózott. De ez nem feltétlenül igaz. Az is lehet, hogyha bárki más lenne a helyemben, akkor ugyanúgy bánnának vele a munkatársak. Ez a beavatási szertartás része, ezen mindenkinek túl kell esnie. Nem szabad mindent ráfogni a szociális fóbiára. Ahogy nekem meg kell szoknom a többieket, úgy a többieknek is meg kell szokniuk engem, ez kétirányú dolog. Nagyon nehéz, hogy ne vegyem magamra, mikor látom egy-két kollégán, hogy nem kedvel és az is nehéz, hogyha a főnök leszid valamiért. Ilyenkor mindig próbálom nyugtatni magam, hogy ez nem a személyemnek szól, hanem annak, amit cselekedtem, annak, hogy hibáztam. Az pedig, ha nem kedvel néhány kolléga, az sem az én hibám, nem kedvelhet mindenki. Én sem kedvelek mindenkit, csak annyi a különbség, hogy én ezt nem mutatom ki, főleg egy munkahelyen. Ha pedig azért nem kedvelnek, vagy esetleg kigúnyolnak, kinevetnek a hátam mögött, mert nem beszélgetek órákat a munkahelyen, az sem baj, hiszen nem is azért megyek oda, hanem dolgozni.


Mostanság próbálom máshogy megközelíteni a témát. Nem úgy hozzáállni a munkának és a munkahelynek, hogy ez egy szörnyűséges rémálom, a szociális fóbiám kiteljesedésének netovábbja, hanem úgy, mint egy próbatételt. Egy olyan akadályokkal teli pályát, amit muszáj kivédenem, ha bizonyítani akarok. Most kivételesen nem a környezetemnek szeretnék megfelelni, hanem magamnak szeretnék bizonyítani, hogy kitartó vagyok, hogy szembenézek a fóbiámmal, hogy fejlesztem az alkalmazkodóképességem.

Szólj hozzá!

Címkék: munkahely


A bejegyzés trackback címe:

https://onbizalomnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr795427909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása