Szociális fóbiások küzdelme a nagyvilággal

Sziasztok! Ez a blog Neked készült, aki szociális fóbiával küzdesz. Neked, aki önbizalomhiányos vagy, folyton kisebbségi érzésed, megfelelési kényszered van, vagy Neked, akinek nincsenek ilyen problémáid, egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogyan élnek ezek a furcsa, visszahúzódó, szégyenlős, csendes emberek, milyen nehézségekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Itt olvashatjátok mindennapi botladozásainkat, szerencsétlenkedéseinket, félelmeinket, amelyeket megosztunk veletek, hogy érezzétek nem vagytok egyedül.

Dr. Richards-terápia

A könnyebb navigálás érdekében ide gyűjtöttük a linkeket jelenlegi nagy projektünkhöz, ami nem más, mint a dr. Richards által megalkotott, szociális fóbiával foglalkozó audioterápia magyarítása:

1. bemutatkozó lecke

2. lecke

3. lecke

4. lecke

5. lecke

6. lecke

7. lecke

8. lecke

9. lecke

10. lecke

11. lecke

Friss topikok

2014.12.28. 10:20 Daniellaaa

wellness hétvége, avagy a "mindenkivel barátkozó házaspár"

Biztosan mindenki ismeri azokat a filmeket, amelyek arról szólnak, hogy a fura házaspár elmegy kettesben vagy a gyerekekkel nyaralni és ott rájuk akaszkodik egy másik házaspár, akik minden áron barátkozni akarnak és lépten-nyomon feltűnnek, nem lehet őket levakarni, akárhogy is próbálja az ember. Pont egy ilyen filmben éreztem magam, mikor elmentünk a hétvégén wellnessezni egy szállodába.

Imádok elvonulni olyan helyre, ahol nem futhatok össze ismerőssel, rokonnal, baráttal. Ahol csupa ismeretlen vesz körül, olyankor tudok igazán felszabadult lenni. Éppen ezért tetszett az ötlet, hogy vonuljunk el pár napra wellnessezni, ahol feltöltődhetünk kicsit és talán elfeledhetem a munkahelyi problémáim. Rögtön az első nap lementünk a szálloda wellness részlegébe, ahol beültem a szaunába egyedül. A szaunát is akkor szeretem, mikor nincs benn senki rajtam/rajtunk kívül, ekkor tudom csak élvezni a helyzetet, amúgy kicsit feszengeni szoktam. Tehát örültem, hogy nincs benn senki, de örömöm nem tarthatott tovább 2-3 percnél, amikor is bejött a szaunába egy házaspár, akik rögtön beszédbe próbáltak elegyedni velem. Természetesen ha nagyon megemberelem magam akkor képes vagyok társasági emberként viselkedni, de általában nehezemre esik, így csak ritkán mutatom meg ezt az oldalam. A házaspárról a szaunában eltöltött 10 perc alatt szinte mindent megtudtam. Információt kaptam a foglalkozásukról, az anyagi helyzetükről, a lakhelyükről, a családi helyzetükről és még nagyon sok mindenről. Na és, mikor rólam kezdtek kérdezősködni és én csak a kérdésekre válaszoltam, akkor a házaspár nő tagja megjegyezte a férfi tagjának, hogy ne faggatózzon, majd elmesélem, ha akarom. Az ilyen jellegű megjegyzéseket nem szeretem. Természetes, hogy majd akkor mesélem el, ha én akarom, erre nem kényszeríthet senki, de ne hangsúlyozzák ki mások, hogy mennyire nem vagyok beszédes idegenekkel és mennyire utálom az ilyen helyzeteket. Ezen megsértődtem és onnantól kezdve próbáltam a házaspárt elkerülni, de sajnos nem sikerült, mert mindenhol ott voltak. A sókabinban, reggelikor, az asztali tenisznél, mindig mindenhol megjelentek, ahol mi. A kedves, barátságos stílusukkal csak zavarták az én elvonulós, magamba mélyedős hétvégémet. Persze ők ezt nem tudták, hogy én egy extra introvertált személyiség vagyok, akinek az ilyen emberek rettenetesen a terhére vannak, ők csak barátkozni, beszélgetni akartak.

Most, hogy itthon vagyok azon jár az eszem, hogy sajnálom, hogy ilyen vagyok. Sajnálom, hogy nem vagyok nyitottabb, közvetlenebb ember. Ezek az emberek nagyon kedves embereknek tűntek, még egy kicsit érdekesnek is, mégsem nyitottam feléjük egy cseppet sem. Persze mosolyogtam rájuk és hozzászóltam a témákhoz valamelyest, amiket felvetettek, de biztosan nem keltettem bennük olyan benyomást, hogy érdekes, szórakoztató személyiség vagyok.

Mindegy...Ez vagyok én.

 

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://onbizalomnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr787016413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hosszú Haj 2014.12.28. 12:33:25

Ezt szerintem ne így fogd fel, ne érezd kötelességednek, hogy másokra, vagy akár mindenkire jó benyomást tegyél. Fogadd el, hogy te ilyen vagy (persze nem azt mondom, hogy ha akarsz, akkor ne próbálj meg tenni ellene, ha úgy érzed az kell, akkor csináld azt, meg amúgy is ki vagyok én, hogy megmondjam mit csinálj :D), és ha emiatt mások megsértődnek, vagy nem tetszik nekik, akkor tehetnek egy szívességet.

Én a bátyámmal nemigen szoktam beszélni, csak nagyon ritkán. Már azt is visszahallottam, hogy úgy érzi, hogy nincs is testvére. Persze végül is igaza van, de először rosszul éreztem magam emiatt. De aztán ilyenkor mindig arra gondolok, hogy ha ő neki az lenne az igénye, hogy többet találkozzunk, mert ő úgy érzi jól magát, nekem pedig az az igényem, hogy ennyit találkozzunk, amennyit most, mert én így érzem jól magam, akkor mi van? 1:1. Kinek a érdeke az erősebb? Melyikünk "jól érzése" van előrébb? Szerintem az enyém. Persze vannak helyzetek, amikor önzetlennek kell lenni, de nem élhetsz úgy, hogy állandóan mások érdekeit helyezed a magad elé. Én már belefáradtam ebbe, és úgy döntöttem, hogy innentől leszarom, nem érdekel, ha emiatt mások szarul érzik magukat, legalább én jól érzem magam, az a fontosabb. :D

Persze tudom, ezt te is tudod, csak úgy éreztem, hogy ezt most leírom, és le is írtam. :D

Amúgy én pont emiatt amit írtál, inkább olyan szállásokat szoktam választani, ahol egyedül vagyunk, nincs másik vendég. Kisebb vendégházak, amiket kettő embernek is kiadnak, stb, közel a természethez, persze mi szeretünk kirándulni. Na mondjuk wellness ilyen helyeken általában nincs, bár pont szaunás kisházról tudok. :)

Dexter007 2014.12.28. 21:08:54

Én 2 fő okból nem megyek el ilyen wellness témákba: 1/nincs párom vagy olyan közeli ismerősöm, akivel elmennék és 2/pont fenti okok miatt amiket te is ecseteltél, Daniellaaa.
Ilyen helyeken sokszor kedves, barátkozó, közvetlen maga a személyzet is, családias a hangulat, ami nekem maga lenne az iszonyat :)

Kognitív Teknősbéka 2014.12.30. 23:06:00

Egy gonosz kis szám, ami mindig elveszi a kedvemet a túlzásba vitt önelfogadástól...:

www.youtube.com/watch?v=gIn6msQUanE

jel1 2014.12.31. 12:38:14

Érthető.. Ez akkor nem is szociális fóbiás helyzet volt, hanem tényleg csak a személyiséged :))

én fogalmam sincs mibe tartozom, mert ambivertáltnak mondtam magam, de simán vannak olyan jegyeim, ami intro, és simán olyan, ami extrovertált.. és ide-oda tologatom... úgyhogy marad az ambivertált xd
süti beállítások módosítása