Szociális fóbiások küzdelme a nagyvilággal

Sziasztok! Ez a blog Neked készült, aki szociális fóbiával küzdesz. Neked, aki önbizalomhiányos vagy, folyton kisebbségi érzésed, megfelelési kényszered van, vagy Neked, akinek nincsenek ilyen problémáid, egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogyan élnek ezek a furcsa, visszahúzódó, szégyenlős, csendes emberek, milyen nehézségekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Itt olvashatjátok mindennapi botladozásainkat, szerencsétlenkedéseinket, félelmeinket, amelyeket megosztunk veletek, hogy érezzétek nem vagytok egyedül.

Dr. Richards-terápia

A könnyebb navigálás érdekében ide gyűjtöttük a linkeket jelenlegi nagy projektünkhöz, ami nem más, mint a dr. Richards által megalkotott, szociális fóbiával foglalkozó audioterápia magyarítása:

1. bemutatkozó lecke

2. lecke

3. lecke

4. lecke

5. lecke

6. lecke

7. lecke

8. lecke

9. lecke

10. lecke

11. lecke

Friss topikok

2014.04.13. 09:32 Daniellaaa

Újra a szociális fóbia mélyén

Kaptam egy felelősségteljesebb munkakört, amit sosem szerettem volna. Sajnos elég az a tény, hogy valaki diplomával rendelkezik és máris komolyabb feladatokkal kell szembesülnie egy munkahelyen. Ezzel indokolták az "előléptetésemet" és azzal, hogy jó munkaerő vagyok, akivel a főnöke maximálisan meg van elégedve. Pedig tudom, hogy csak egy sunnyogó vagyok, aki elbújik a komolyabb kihívásoktól, a felelősségtől. De most már ennek vége. Kimondták, hogy én felelek egy személyben egy komoly területért. Azóta se kép, se hang. A negatív gondolatok teljesen átvették a hatalmat felettem, már nem vagyok megint ura a testemnek. Remegek, idegességet érzek a gyomromban, a torkomban, fázok, szédülök. Zavar van a fejemben, mintha megszállta volna valami az agyam, nehéznek érzem és nyomottnak. Menekülni akarok! Rettenetes érzés. Nem tudom, hogy fogok tudni bemenni dolgozni és szembenézni a feladattal. Tudom a módszereket, amikkel lenyugtathatnám magam, ismerem a hangulatnapló módszerét is, ami mindig segíteni szokott. Sport, szauna, egy jó önsegítő könyv, levendulás fürdő vagy illatgyertya, ezekkel szoktam próbálkozni és mindig ellazítanak. De most az irreális gondolataim a hatalmukba kerítettek és nem engednek szabadulni, ők irányítják a testem, ismét nem vagyok ura saját magamnak.

Folyamatosan végigpörgetem újra és újra a szituációkat, amelyek rám várnak a jövőben. Tudom, hogy hatalmas a káosz nálunk a cégnél. Puhány a főnök, aki sosem vonja felelősségre az embereket, emiatt senki nem végzi jól a dolgát és ebből adódik a félelmem. Hogy javítsam ki mások hibáit, hogy tegyek rendet a káoszban? Én és a kollégám kapjuk mindig a letolást, mások helyett is. Tudom, hogy ebben a munkakörben teljesen rá leszek utalva másokra. Mennem kell, emberekkel felvennem a kapcsolatot, kommunikálni sokat. Információcsere nélkül nem lehet elvégezni a feladatom. Nem egy szociális fóbiásnak való munkakör. Én választottam, én döntöttem úgy, hogy maradok a cégnél. De én azt hittem, hogy a régi nyugisabb feladataimat kell továbbra is ellátnom. Nem tudtam, hogy egy komolyabb munkakört fognak rám bízni.

Nincs mese, holnap be kell mennem és tennem kell a dolgom és ahhoz, hogy ne hibázzak, nyugodtnak és higgadnak kell maradnom. Számokkal dolgozni nem lehet szociális fóbiás állapotban, mert a hibázás akkor teljesen adott. Úgy érzem a szociális fóbia megint teljesen a hatalmába kerít. Nem akarom, de most erősebb nálam!

13 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://onbizalomnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr516022142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Free_soul 2014.04.13. 17:05:23

Ha véglegesen le akarod győzni a szocfóbot, akkor nagyon jó hogy ilyen munkát kaptál, mert sokat gyakorolhatsz! Az a jó ha nem térsz ki a helyzetek elől. Gondolj a holnapi napra úgy mint gyakorlásra. Hacsak nem vagy repülőgép pilóta, ne történik katasztrófa ha hibázol :).

Free_soul 2014.04.13. 17:13:12

Próbáld ki hogy dolgozatot írsz a holnapi napból. Mi történhet, milyen események lehetnek, milyen következményekkel, stb.. Pozitív, negatív lehetőségek, illetve azt is hogy fogod érezni magad a nap végén.

Dexter007 2014.04.14. 00:08:37

Nem irigylem a helyzeted, ha belegondolok, én kerülnék ilyen helyzetbe, már a gondolattól is kiver a víz... Én mégis azt javaslom, vágj bele, mert valóban segíthet legyőzni a félelmeket, ha igazolod magad előtt, h helyt tudsz állni. Sztem sokat segít, ha részekre bontod a feladataidat, az egyes részeket megvizsgálva, lépésenként haladva rájössz, h nincs mitől félned, képes vagy rá, én drukkolok Neked!

szederinda (törölt) 2014.04.14. 20:01:59

Az első mondat, ami már szocfóbosan kezdődik: kaptál egy felelősségteljesebb munkakört, amit sose szerettél volna. De igen, szeretted volna, csak mert szocfóbod van, mindened tiltakozik ellene. Mert szerintem simán meg tudod csinálni.
Nekem négy hónapja osztályom van, hat emberrel, hát ne tudd meg. De tudod miért kaptad, és én is, ezt a feladatot? Mert alapjában intelligens, tehetséges emberek vagyunk, és nem pedig "Sajnos elég az a tény, hogy valaki diplomával rendelkezik". Nem, mert nem elég, ennél több vagy, ezért emeltek ki. Én sok-sok éve szenvedek, hullámzok, de asszem ez kísérni fogja az egész életem. Pályám elején azt mondta a főnököm: "ne légy középszerű". Rosszul esett, és nem is tudtam akkor, hogy mi a bajom, de kerültem mindent, amit egy szocfób naná, hogy kerül, ezért is voltam "középszerű".
Egyébként én tőled eltérően kicsit "csaltam", ugyanis pszichiáterhez jártam, 4 évvel ezelőtt kezdődött, és szedtem antidepi gyógyszert másfél évig, ami nagyon jó tett. Aztán letettem, mert mégse helyeseltem, meg azt gondoltam most már elbírom, és most megint zuhanok, két év után, mint te. Megint, hosszas vívódás után, főleg ez a vezetői dolog, állandóan központban lenni, felülről, alulról, szóval megint gyógyszer lesz, csak így bírom el. Nagyon szenvedtem az elmúlt hónapokban, persze senki nem tudja, mert képtelen lennék az okát bárkinek elmondani. Jó lenne néha olyannal találkozni, aki ilyennel küzd, de ebben sem vagyok biztos. Kimondani azt, hogy az vagyok, bárkinek, az lemeztelenít. Bár te már átestél ezen. A saját páromnak elmondtam, de nem fogja fel, hogy milyen komoly, én meg nem siránkozok neki, mert minek, meg nem jön belőlem.

Cuchulain 2014.04.14. 23:11:03

Nyilván nem látok bele a munkaköri dolgaidba, de három kérdés jutott eszembe, miközben olvastam a posztot:
1. Miért akarod magadra vállalni mások hibáit?
2. Mi van akkor, ha hibázol?
3. Miért akarsz mindenáron tökéletes lenni?

szederinda: szerintem a gyógyulás felé tett első (?) nagy lépés az, ha fel tudod vállalni önmagad, és képes vagy beszélni másokkal a problémád okairól. Persze, tudom, ez baromira nem egyszerű.

Free_soul 2014.04.15. 10:04:55

Cuchulain: Nem jó ötlet elmondani. Jobb ha ez magánügy marad. Ez nem bátorság kérdése, hanem racionalitás. Nem jó kiírni magadra valamit, amiről meg akarod győzni magad, hogy nem létezik és nincs jelentősége. (úgy mint túlzott reakciók veszélytelen helyzetekre)

Cuchulain 2014.04.15. 13:18:09

@Free_soul: Pont az lenne a lényeg, hogy ne próbáld magad meggyőzni arról, hogy a problémád nem létezik vagy nincs jelentősége, mert ekkor átvered önmagad. Amíg saját magaddal nem vagy tisztában, nem fogsz tudni előre lépni.

Mondok egy példát. Különböző gyermekkori traumák miatt éveken át súlyos önértékelési zavarban és önbizalomhiányban szenvedtem. Nem tudtam önmagam elfogadni: tele voltam negatív gondolatokkal, egy szerencsétlen, béna lúzernek tartottam magam, akin mindenki átgázol, és akinek semmi sem sikerül az életben.

Az hogy ebből hogy lábaltam ki, az egy külön történet, de a lényeg az, hogy akkor kezdtem el érezni, hogy jó irányba haladok, amikor képes voltam felvállalni a múltamat, elfogadtam önmagam minden hibámmal és apró baromságommal együtt, és képes voltam erről beszélni másokkal.

Nem azon van a hangsúly, hogy mindent a másik fejére önts (nyilván ez a te magánügyed), annyit mondasz el magadról, amennyit szeretnél, és annak, akinek szeretnéd, csak legalább minimális mértékben tudjál beszélni magadról. Őszintén.

Free_soul 2014.04.15. 13:57:28

Egyetértek. De a szocfóbnál inkább az a probléma, hogy a problémát túlértékeljük, mint az hogy figyelmen kívül hagyjuk. A gondot pont a túl nagy befeszülés, az a gondolat is okozza, hogy beteg vagyok, nem tudom megcsinálni, izgulnom kell, stb...
Elmondani épp ezért se jó, csak 1-2 legközelebbi hozzátartozónak esetleg, mert olyat mondanál el, ami magad nagyítottál fel. A terapeuták is ezt ajánlják egyébként.

Cuchulain 2014.04.15. 15:12:57

Igen, lehet, ebben igazad van. Amúgy miért baj az, ha olyan problémáról beszélsz, amit egyébként felnagyítasz? Legalább más szemszögből látod a dolgot, és objektív visszacsatolást kapsz arról, hogy tényleg felnagyítod.

Azt vettem észre pl. saját magamon, hogy az önbizalomhiány fő oka valójában a rengeteg gondolattorzítás (jövőbe látás, mindent vagy semmit alapon gondolkodás, általánosítás, túlzott tökéletességre törekvés, másoktól teszed függővé a saját önigazolásod, stb).

Tudom javasolni David Burns: Feeling Good c. könyvét, nekem rengeteget segített.

Dexter007 2014.04.15. 23:31:42

@Cuchulain: szia, a Feeling Good-ot honnan lehetne beszerezni? köszi! teljesen kilátástalan az életem már, jó lenne vmi kilátást hozni bele...

Cuchulain 2014.04.16. 12:57:19

@Dexter007: Szia, magyarul sajnos jelent meg, az Amazonon 5 dollár.

Dexter007 2014.04.16. 17:23:07

@Cuchulain: köszi, látom van belőle Kindle változat, az tetszik :)

Free_soul 2014.04.17. 10:45:05

Amit én még ajánlani tudok, nekem sokat segített, viszonylag új módszer, az ATC = (Acceptance and Commitment Therepy). Van egy könyv ami erről szól, magyar fordítása van, a címe nem túl jó, de a tartama annál inkább, elektronikusan kapható: www.polc.hu/ekonyv/a_boldogsagcsapda/100000190/ .
süti beállítások módosítása