Szociális fóbiások küzdelme a nagyvilággal

Sziasztok! Ez a blog Neked készült, aki szociális fóbiával küzdesz. Neked, aki önbizalomhiányos vagy, folyton kisebbségi érzésed, megfelelési kényszered van, vagy Neked, akinek nincsenek ilyen problémáid, egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogyan élnek ezek a furcsa, visszahúzódó, szégyenlős, csendes emberek, milyen nehézségekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Itt olvashatjátok mindennapi botladozásainkat, szerencsétlenkedéseinket, félelmeinket, amelyeket megosztunk veletek, hogy érezzétek nem vagytok egyedül.

Dr. Richards-terápia

A könnyebb navigálás érdekében ide gyűjtöttük a linkeket jelenlegi nagy projektünkhöz, ami nem más, mint a dr. Richards által megalkotott, szociális fóbiával foglalkozó audioterápia magyarítása:

1. bemutatkozó lecke

2. lecke

3. lecke

4. lecke

5. lecke

6. lecke

7. lecke

8. lecke

9. lecke

10. lecke

11. lecke

Friss topikok

2013.06.24. 09:06 Kaisa

Az intuíció hiánya és a merevség

Mindig logikus embernek tartottam magam. Sajnos ez valójában már túlzott logikát, merevséget jelent. Ha nekem mondanak valamit, én azt szó szerint értelmezem. Nem azt mondom, hogy megcsinálom, hanem hogy szó szerint értelmezem. Munkahelyemen sokszor megesik, hogy annyira rágörcsölök a szószerinti agyammal, hogy amiatt nem vagyok képes megoldani valamit.

Például odaveti nekem a főnök, hogy hívjam fel az xy-t, és intéztessem el vele ezt meg azt. Ekkor az agyam rátapad arra, hogy fel kell hívnom xy-t. Még akkor is, ha valójában z felel azért az ’ez meg az’-ért, amit el kell intéztetni. És az agyam nehezen ugorja át ezt a lépcsőt, hogy xy helyett z-vel intéztessek el valamit. Másrészt meg ilyenkor az is lelkiismeret furdalást okoz, hogy ha én emailt írok neki és nem felhívom.

Úgy érzem, hogy teljesen el vagyok veszve az illem, szokás világában. Másoknak ez valahogy ösztönösen jön, hogy felhívjanak valakit, átmenjenek hozzá,stb. anélkül, hogy ezen rágódnának akár egy percet is. Nekem meg a feladatokban a legnagyobb nehézséget pont ez a része okozza. Ha mással nem kell kapcsolatba lépnem, akkor semmi bajom, de amint valakitől információ, jóváhagyás, vélemény,stb. kell, akkor az agyam fennakad. Azon agyalok órákon keresztül, hogy mi lenne a legjobb megközelítési mód, felhívjam, vagy átmenjek? Esetleg e-mail? Képes vagyok addig agyalni azon, hogy bemenjek-e a főnökhöz megkérdezni valamit, vagy inkább e-mailt írjak neki, amíg végül el nem megy. Én meg dolgavégezetlenül maradok. És tényleg nem a feladat frusztrál, hanem nem tudom, hogy kellene felvenni a kapcsolatot vele. Úgy érzem, mintha lenne erre egy egyetemes etikett, amiről csak engem felejtettek el értesíteni. Mintha nem működnének az intuícióim, amik megsúgnák, hogy a billentyűzetet ragadjam magamhoz, vagy a telefonkagylót… Pedig mindössze arról van szó, hogy meg kellene kérdeznem valakitől valamit, aminek tök mindegy a csatornája. Mert tényleg baromira mindegy, hogy e-mailben kapom-e a választ, vagy telefonban, vagy személyesen, csak legyen meg az információ. Többet kellene a feladattal, mint annak a módjával foglalkoznom. Mégis azon akadok fel hosszú időkre, hogy a szomszéd szobában ülőt most felhívjam, vagy e-mailezzek vele, vagy inkább átmenjek-e, melyik lenne a szabályos.

 

A szószerinti értelmezés másik problémája, hogy ha valaki mond valamit, hogy mit csináljak, én meg elmesélem más munkatársamnak, hogy mit kértek tőlem, akkor ők egyből elkezdenek okoskodni, hogy inkább máshogy kellene csinálni, mással kellene beszélni. Így egy feladatra általában 3-4 megoldási módot kapok, amik egymásnak ellentmondanak. Ilyenkor az agyam egy azonnali leállással válaszol a túlhevülésre. Ez olyan neki, mintha nullával osztanék. Megáll, túlpörög, majd nem megy tovább. Ezért általában először elkezdem csinálni aszerint, ahogy a feladatot kaptam. Aztán ha elakadok, akkor kikérem egy ember tanácsát. Ha azután is elakadok, akkor megyek csak a következőhöz, nehogy a sok ellentmondó információ idő előtt leblokkolja az agyam.

3 komment

Címkék: munkahely automatikus gondolatok


A bejegyzés trackback címe:

https://onbizalomnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr785374427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hosszú Haj 2013.06.25. 01:01:05

Ez ismerős, néha én is el tudok tökölni, ha kell vkivel kommunikálnom, főleg ha vmiért úgy érzem, hogy nálam "magasabb rendű" emberről van szó, pl egy tapasztaltabb kollégáról. Nálam kevésbé tapasztaltabbakkal nincs ilyen gond, ott inkább az van, hogy nehezen adok utasításokat, vagy szólok rá vmi miatt, ha arról van szó.
Az is igaz, hogy az elmúlt években azért javultak ezek a dolgok, azt hiszem, ahogy egyre tapasztaltabb lesz az ember a munkájában, az önbizalma is nő egy kicsit. Kár, hogy az élet többi területére ez nem hat ki...

Kaisa 2013.06.25. 20:18:30

Nálam egyelőre még mindenki tapasztaltabb és "magasabb rendű", de való igaz, hogy még én is ráteszek ezekre egy lapáttal fejben. A magasabb rendűeket még magasabb piedesztálra teszem, magamat még mélyebbre és alacsonyabbra ásom...

Daniellaaa · http://onbizalomnelkul.blog.hu/ 2013.06.29. 11:21:17

Nekem is kisebbségi érzésem van, még a nálam alacsonyabb beosztású emberekkel szemben is. Nálam mindenki ügyesebb, okosabb és tapasztaltabb. De ez megint csak hamis gondolat, csak én teszem ilyenné magam, valójában nem vagyok az, de ugyebár amit gondolunk magunkról az válik valóra. Ha úgy gondoljuk, hogy ügyetlenek vagyunk, akkor azok is leszünk. Ha másokkal szemben kevesebbnek érezzük magunkat, azt észreveszik rajtunk, meglátják az önbizalomhiányt és ennek megfelelően fognak bánni velünk.
süti beállítások módosítása