Szociális fóbiások küzdelme a nagyvilággal

Sziasztok! Ez a blog Neked készült, aki szociális fóbiával küzdesz. Neked, aki önbizalomhiányos vagy, folyton kisebbségi érzésed, megfelelési kényszered van, vagy Neked, akinek nincsenek ilyen problémáid, egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogyan élnek ezek a furcsa, visszahúzódó, szégyenlős, csendes emberek, milyen nehézségekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Itt olvashatjátok mindennapi botladozásainkat, szerencsétlenkedéseinket, félelmeinket, amelyeket megosztunk veletek, hogy érezzétek nem vagytok egyedül.

Dr. Richards-terápia

A könnyebb navigálás érdekében ide gyűjtöttük a linkeket jelenlegi nagy projektünkhöz, ami nem más, mint a dr. Richards által megalkotott, szociális fóbiával foglalkozó audioterápia magyarítása:

1. bemutatkozó lecke

2. lecke

3. lecke

4. lecke

5. lecke

6. lecke

7. lecke

8. lecke

9. lecke

10. lecke

11. lecke

Friss topikok

2013.07.27. 09:34 Daniellaaa

Önsegítő könyv - Reneau Z. Peurifoy: Szorongás, fóbiák, pánik

Én is, mint Kaisa próbálkoztam már néhány önsegítő könyvvel, hogy a gondolkodásmódomat megváltoztassam. Először eléggé bizalmatlan voltam, de mindig nagy lelkesedéssel álltam neki egy-egy könyv elolvasásának. Voltak hasznosabb és kevésbé hasznosabb könyvek, amiket elolvastam, de határozottan állíthatom, hogy segítenek. Azt nem tudom, hogy a segítségükkel leküzdhető-e teljesen a fóbia, de az biztos, hogy olvasásukkal elindíthatjuk magunkat a változás útján. A címben szereplő könyvet véltem a leghasznosabbnak eddig. A könyv fejezetekre van osztva, és minden fejezet feldolgozására egy-két hét áll rendelkezésünkre, vannak benne gyakorlatok, példák. Szerintem nagyon jó, főleg, hogy gyakran szó van benne a szociális fóbiáról is, de nem csak erre a szorongásfélére fókuszál, hanem még kitér a pánikbetegségre és egyéb fóbiákra is. Ezenkívül foglalkozik az önbizalomhiány, megfelelési kényszer, önelfogadás, szeretethiány problémakörével is, amely szerintem a legtöbb szociális fóbiásnál szintén gondot okozhat. A legjobb benne, hogy az olvasó a könyv feldolgozása közben úgy érzi megérti a szerző, és nem sürgeti, hagy elég időt a változásra és végig bizonygatja, hogy természetes, ha még mindig jelen vannak a berögzült negatív gondolatok, ezáltal könnyebb olvasni, hiszen nincs az az érzése az embernek, hogy ez megint egy olyan könyv, ahol a szerző csak okoskodik, de fogalma sincs az egészről, nem érzi át a fóbiások helyzetét. Körülbelül 4 hónap kell a feldolgozására, ha betartjuk a szerző által javasolt feldolgozási időt.

Sajnos én nem voltam eléggé kitartó, sosem adtam elég időt magamnak, hogy feldolgozzam a leckéket, inkább gyorsan elolvastam őket, mégis sok minden megmaradt bennem és annak ellenére, hogy még mindig szociális fóbiásnak vallom magam, el tudtam menni interjúkra, amik eddig rettegéssel töltöttek el, felvettek dolgozni és most dolgozom. Azt, hogy idáig eljutottam azt az önsegítő könyveknek és annak köszönhetem, hogy más szociális fóbiásokkal is felvettem a kapcsolatot, rendszeresen összejártunk beszélgetni. Szerintem ez is nagyon fontos, hogy barátkozzunk szociális fóbiásokkal is, mert közöttük megértő fülekre lelhetünk és ez segíthet. A könyv is kitér arra, hogy járjunk önsegítő csoportba, ez tudományosan is bizonyított, hogy hasznos. Vagy ha annyira mélyen benne vagyunk a fóbia gödrében, hogy nem vagyunk képesek otthonunkat elhagyni vagy más emberekkel kapcsolatba kerülni, akkor használjuk az internet adta lehetőségeket. Az írás hasznos, ezt kijelenthetem. Ha az interneten rátalálunk szimpatikus szociális fóbiásokra akkor kezdeményezhetünk levelezéseket is. Szerintem ez is segíthet ha kiírjuk magunkból a fájdalmunkat és félelmeinket. Az írásnak terápiás haszna van.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://onbizalomnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr915428470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása