Szociális fóbiások küzdelme a nagyvilággal

Sziasztok! Ez a blog Neked készült, aki szociális fóbiával küzdesz. Neked, aki önbizalomhiányos vagy, folyton kisebbségi érzésed, megfelelési kényszered van, vagy Neked, akinek nincsenek ilyen problémáid, egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogyan élnek ezek a furcsa, visszahúzódó, szégyenlős, csendes emberek, milyen nehézségekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Itt olvashatjátok mindennapi botladozásainkat, szerencsétlenkedéseinket, félelmeinket, amelyeket megosztunk veletek, hogy érezzétek nem vagytok egyedül.

Dr. Richards-terápia

A könnyebb navigálás érdekében ide gyűjtöttük a linkeket jelenlegi nagy projektünkhöz, ami nem más, mint a dr. Richards által megalkotott, szociális fóbiával foglalkozó audioterápia magyarítása:

1. bemutatkozó lecke

2. lecke

3. lecke

4. lecke

5. lecke

6. lecke

7. lecke

8. lecke

9. lecke

10. lecke

11. lecke

Friss topikok

  • Omega zero: Szia! Régen jártam erre, de szinte ráéreztem, hogy fel kellene néznem. (Én vagyok az a fickó, aki... (2024.06.13. 22:09) Telnek-múlnak az évek
  • Emese Hoffmann: Nagyon szerettem a blogotokat. Remélem egyszer megírjátok, mi van most veletek (2024.02.27. 22:48) Már nem agyalok annyit
  • Zillaba: Él még ez a blog?Hihetetlen,mintha én írtam volna!Vasárnap van este 9 és előre izgulok a jövő hét ... (2020.03.01. 20:58) Introvertáltság és a munka világa
  • BBea24: A felhasználónevem ne tévesszen meg senkit.. 31 vagyok... Ugyanez van velem is... Csak párkapcsola... (2019.11.07. 22:02) Örök gyerek
  • Free_soul: Mi újság, hogy vagy? (2018.06.26. 07:14) A hétfő árnyéka

2014.06.02. 02:24 Daniellaaa

1. fejezet - Szorongás

Éjjel kettő óra van, nem bírok aludni. Szorongok. Az ideg dolgozik a gyomromban és a torkomban, remegek. Szörnyű ez az érzés, mintha mindjárt megsemmisülnék. Hányingerem van. Úgy érzem képtelen vagyok bemenni holnap reggel dolgozni, mintha a kivégzésemre készülnék. Menekülni szeretnék, kifutni a világból, elbújni egy menedéket nyújtó kis zugban, ahol senki nem talál rám. Elbújni a világ elől, erre lenne szükségem. Egy olyan helyen lennék most, ahol nem kell dolgozni menni, és ahol nincsenek megvető tekintetek, amelyek munkakerülőnek, semmirekellőnek titulálnak, mert nem dolgozom. Erre vágynék most. Nem a lustaság miatt érzem ezt, a szociális fóbiám jött megint elő.  Ezzel szemben itthon vagyok, meg kell felelnem a társadalom elvárásainak és holnap be kell mennem dolgozni. Mi bajom már megint? Mitől félek ismét? Miért szorongok? Hiszen 1 éve dolgozom már ugyanazon a munkahelyen. Ennyi idő alatt már hozzá kellett volna szoknom a helyzethez, és el kellett volna múlnia a szorongásomnak. Most mégis mint derült égből a villámcsapás, mindenféle előzmény és konkrét ok nélkül megint a hatalmába kerített. Legszívesebben megadnám magam és feladnám az egész küzdelmet, amelyet már egy éve folytatok. De nem tehetem, hiszen bizonyítani szeretnék. Elsősorban magamnak. Meg akarom mutatni, hogy kitartó vagyok, hogy a szenvedés ellenére is meg tudok maradni több évig egy munkahelyen. Nem szeretnék életképtelennek bizonyulni, normális életet szeretnék élni. Ehhez pedig a munka is hozzátartozik. Jó lenne kigyógyulni ebből, de a legjobb most az lenne, ha elmenekülhetnék. Már mindjárt fél 3 és még nem is aludtam. Ha arra gondolok, hogy hamarosan reggel lesz és indulnom kell az irodába, akkor a szorongásom fokozódik. Tisztában vagyok vele, hogy már ez a sokadik reggelem lesz és eddig is túléltem, de most tudom, hogy nem fog menni. Képtelen leszek elindulni. Vagy ha bemegyek az irodába biztosan rosszul leszek, esetleg nem tudom majd ellátni a feladataimat. Buta, irreális gondolatok ezek, szégyellem őket, most mégsem tudom elkergetni őket a fejemből. Rosszul érzem magam, mert visszaestem már megint. Elővehetném a hangulatnaplómat, de most ahhoz sincs erőm. Bárcsak valaki átérezné, amit most érzek. Ha nem azt szajkózná mindenki, hogy ez butaság, hogy nem kell semmitől félnem, nem fogok holnap meghalni amiatt, hogy munkába kell mennem. Én most mégis úgy érzem nem fogom túlélni. Nagyon nagy erőfeszítésembe kerül, hogy ne adjam fel az egészet és ne adjam át magam teljesen a szociális fóbiának. Hatalmas önuralom kell hozzá. Gyakran eljátszom a gondolattal, hogy milyen lenne, ha feladnám. Sírnék, csak sírnék, esetleg hisztérikus rohamot kapnék és ki sem mozdulnék a szobából, nem mennék egyáltalán dolgozni. Amiatt, hogy feladtam, önmarcangolásba kezdenék. Aztán a szeretteim nyilán észrevennék, hogy valami baj van velem. Nem értenék, hogy mi a konkrét probléma, talán depresszióra gyanakodnának. A szociális fóbiáról szerintem fogalmuk sincs. Talán a végén a pszichiátrián kötnék ki. Ez lenne, ha feladnám, ha nem harcolnék tovább. Szörnyű lenne. Nem hagyhatom el magam. Hiszen én egy normális ember vagyok, normális élettel. Folytatnom kell a harcot és el kell nyomnom a szociális fóbiám. Mennem kell aludni...

11 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://onbizalomnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr836240941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kbogi 2014.06.02. 07:47:32

nagyon ismerős, amit írsz. én e miatt adtam fel, az utolsó munkahelyemen 3 hónap után. nem bírtam tovább. azóta megvetett munkanélküli vagyok. de ha akkor nem jövök el, már halott lennék. ezt úgy nagyjából senki sem érti. a feladás se volt jó megoldás, sőt...de nem tudtam mást tenni akkor.

Dexter007 2014.06.02. 20:33:52

ez nagyon durva, nekem sosem volt ennyire erős szorongás-érzetem. van egy bizonyos alap-szint a munkahelyen a stresszből adódóan, de közvetlen ok nélkül nem szokott felerősödni, főleg nem ilyen durván... sztem mindenképp külső segítséget kellene kérned, ezt egymagadban nem tudod kezelni...

Hetty néni... 2014.06.03. 22:33:38

Időnként meglátogatom a blogod, és teljesen átérzem szinte az összes gondolatod, problémád...
Szívesen beszélgetnék veled, én is hasonló cipőben járok.
Nem tudsz esetleg munkahelyet váltani?

Dexter007 2014.06.04. 18:02:49

Én is szívesen beszélgetnék veled, mert bár én is küzdök ezzel a dologgal, de talán nem ilyen súlyos szorongás mellett. Úgy segítenék neked, mert rossz nézni, ahogy tönkrevágja az életed minőségét ez a sötét árny.

Hetty néni - az nem segítene, ha melóhelyet váltana, nem ott van a baj, hanem a leányzó buksijában, a gondolataiban...

Hetty néni... 2014.06.04. 22:16:48

Úgy gondoltam a munkahely váltást, (ha létezik egyáltalán ilyen munkahely) ahol nem kell ennyi ember társaságában lennie.

Dexter007 2014.06.04. 23:18:14

@Hetty néni...: népszámláló egy lakatlan szigeten? ;-) na, de komolyra fordítva a szót, ezzel csak elmenekülne a dolog elől, így sosem gyógyul meg.

Daniellaaa · http://onbizalomnelkul.blog.hu/ 2014.06.06. 17:35:55

@kbogi: Én értem. Nekem is nagyon nehéz, hogy ne adjam fel. :-(

Daniellaaa · http://onbizalomnelkul.blog.hu/ 2014.06.06. 17:40:56

@Dexter007: Én pont az ellenkezőjét gondolom, mármint, hogy nincs is annyira erős szorongásom, szerintem vannak sokkal durvább esetek is. Teljesen normális életet élek, szerintem a környezetemben senki nem mondaná meg rólam, hogy szociális fóbiás vagyok. Így a blogbejegyzésemet olvasva tényleg nagyon súlyosnak tűnik, de ezzel a bejegyzésemmel pont azt akartam érzékeltetni, hogy mennyire eltúlozzuk, túldramatizáljuk a helyzetet általában, míg semmi alapja nincs az egésznek. Utólag, mikor elmúlik a szorongás már nevetséges az egész, én pl. már jót nevetek azokon, amiket írtam. Aztán biztos megint lesznek szorongós napjaim, amikor megint ilyen sötéten fogom látni a helyzetemet, de túllépek rajta, elmegyek dolgozni. Ez van, ezzel meg kell tanulnunk együtt élni.

Daniellaaa · http://onbizalomnelkul.blog.hu/ 2014.06.06. 17:43:11

@Hetty néni...: Sokáig én is így gondoltam, hogy egyszerűen csak olyan munkahelyen kell dolgoznom, ahol kevés az ember, ahol a szocfóbom nem erős ennyire. De aztán rá kellett jönnöm, hogy az csak menekülés. Már nem akarok menekülni a szorongás elől, hanem inkább szembenézni vele. Igaz, ha jön a szorongás, az nagyon rossz érzés.

Dexter007 2014.06.07. 11:19:15

@Daniellaaa: igaz, biztos vannak súlyosabb esetek is, akiknél állandó gyógyszer-szedéssel próbálják ezt kordában tartani. Az is igaz, hogy csak így a blog-bejegyzésekből ismerlek, emiatt elég egyoldalú lehet csak az a kép, amit Rólad ki tudok alakítani, és örülök, hogy most már jobban vagy :)

Dexter007 2014.06.07. 11:23:30

@Daniellaaa: így van, jól látod. Nekem sokszor segít különféle élethelyzetekben, hogy belemegyek, így utána megtapasztalom, mennyire irreális is volt a félelmem. Több ilyen éles helyzet után az agyban rögzül az érzés és fokozatosan csökken vagy megszűnik a szorongás.
süti beállítások módosítása