Szociális fóbiások küzdelme a nagyvilággal

Sziasztok! Ez a blog Neked készült, aki szociális fóbiával küzdesz. Neked, aki önbizalomhiányos vagy, folyton kisebbségi érzésed, megfelelési kényszered van, vagy Neked, akinek nincsenek ilyen problémáid, egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogyan élnek ezek a furcsa, visszahúzódó, szégyenlős, csendes emberek, milyen nehézségekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Itt olvashatjátok mindennapi botladozásainkat, szerencsétlenkedéseinket, félelmeinket, amelyeket megosztunk veletek, hogy érezzétek nem vagytok egyedül.

Dr. Richards-terápia

A könnyebb navigálás érdekében ide gyűjtöttük a linkeket jelenlegi nagy projektünkhöz, ami nem más, mint a dr. Richards által megalkotott, szociális fóbiával foglalkozó audioterápia magyarítása:

1. bemutatkozó lecke

2. lecke

3. lecke

4. lecke

5. lecke

6. lecke

7. lecke

8. lecke

9. lecke

10. lecke

11. lecke

Friss topikok

2014.05.13. 19:49 Kaisa

A LIFT

Csodálatos találmány. Megkönnyíti mindannyiunk életét, hiszen segítségével minden erőfeszítés nélkül juthatunk emeletekkel feljebb vagy lejjebb, ahogy kedvünk tartja. Kinek van kedve lépcsőzni, ha ott a LIFT? Vagy hogyan építhetnénk 10+ emeletes irodatornyokat, ha a dolgozóknak gyalogszerrel kellene felmászniuk a helyükre? Munkahelyi találkozópont, ötperces csevegések színtere, vagy csak közlekedési eszköz.

A 4. emeleten dolgozom, mégis inkább sprintelek fel minden reggel a lépcsőn, hogy kifulladva, levegőt kapkodva roskadjak le a helyemre, mintsem hogy liftbe szálljak. Nincs klausztrofóbiám, akkor sem pánikolok be, ha leáll a szerelvény (kivéve egy esetet, de annak nem tömör ajtaja volt, hanem rácsos, és ki lehetett látni, de az se volt pánik, csak tériszony), nekem teljesen más jellegű ellenérzésem van a liftekkel kapcsolatban. Az utazóközösség. Hogy teljesen ismeretlen emberekkel vagyok bezárva egy másfél négyzetméteres dobozba, akiknek köszönnöm kell, de azt sem tudom, hogy kik, hogy tegeződhetek-e, hogy ismernem kellene-e, hogy mosolyogjak-e vagy csak törődjek a magam dolgával. 2-3-4 perces időszakról van szó, de épp elég ahhoz, hogy testmozgásnak ideologizálva inkább a lépcsőt válasszam, ha csak tehetem. De van, hogy nem tehetem, mert ha reggel összetalálkozok a Főnökkel a lift aljában, ami épp leérkezett, akkor nem mondhatom neki, hogy „bocs Főnök, de nem akarok veled összezárva lenni, inkább kiköpném a tüdőmet a lépcsőn”, hanem mosolyogva és feszengve beszállok, és hallgatom, ahogy elpoénkodik ismeretlen 3. és 4. emberekkel.

Tudom kezelni a helyzetet, nem ver le a víz, ha liftbe kell szállnom, nem kellenek túlélő stratégiák. Egyszerűen csak nem szeretem, mint ahogy a spenótot se szeretem, és inkább eszem brokkolit helyette, bár azt sem jókedvemből.

Egyszer egyedül „utaztam”, és annyira arra koncentráltam, hogy „csak be ne szálljon mellém valaki”, hogy a nagy izgalomban észre sem vettem, hogy egy szinttel korábban szálltam ki. Meglepődtem, de jót röhögtem magamon, és felszaladtam a lépcsőn.

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://onbizalomnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr336128110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kognitív Teknősbéka 2014.05.14. 01:27:14

Hihi, volt idő, amikor bizony a Nagyfőnöknek is megmondtam, hogy nekem az egészséges életmód annyira fontos, hogy én bizony gyalog járok a lépcsőházban...

Free_soul 2014.05.24. 16:54:33

A liftezés tök jó gyakorlás.

jel1 2014.07.05. 19:23:41

én imádok liftezni :3
nekem nem volt vele problémám sosem szerencsére :)
süti beállítások módosítása