Szociális fóbiások küzdelme a nagyvilággal

Sziasztok! Ez a blog Neked készült, aki szociális fóbiával küzdesz. Neked, aki önbizalomhiányos vagy, folyton kisebbségi érzésed, megfelelési kényszered van, vagy Neked, akinek nincsenek ilyen problémáid, egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogyan élnek ezek a furcsa, visszahúzódó, szégyenlős, csendes emberek, milyen nehézségekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Itt olvashatjátok mindennapi botladozásainkat, szerencsétlenkedéseinket, félelmeinket, amelyeket megosztunk veletek, hogy érezzétek nem vagytok egyedül.

Dr. Richards-terápia

A könnyebb navigálás érdekében ide gyűjtöttük a linkeket jelenlegi nagy projektünkhöz, ami nem más, mint a dr. Richards által megalkotott, szociális fóbiával foglalkozó audioterápia magyarítása:

1. bemutatkozó lecke

2. lecke

3. lecke

4. lecke

5. lecke

6. lecke

7. lecke

8. lecke

9. lecke

10. lecke

11. lecke

Friss topikok

2014.05.09. 19:47 Kaisa

Ismeretlen szám hív

Új telefonom van, amibe egy telefonszámot se sikerült átmentenem, így elég gyér az ismert számok listája. Tegnap délután már keresett egy számomra ismeretlen szám, de nem hallottam, így nem vettem fel. Aztán ma reggel egy megbeszélés közben sikerült megint hívnia, amikor ismét nem tudtam felvenni. De már tiszta ideg vagyok attól, hogy ki lehetett az, és mi a fenét akar tőlem, de visszahívni nem merem. De közben meg furdal a lelkiismeret, hogy most valakinek már biztos elege van abból, hogy nem ér el, és milyen köcsög vagyok.

Az a baj, hogy teljesen alárendelem magam a telefonnak. Az a téves rögeszmém, hogy nekem muszáj mindig elérhetőnek lennem, és felvennem, ha hívnak, mert különben minek van telefonom? És nem vagyok képes egy vállrándítással elintézni, hogy majd hív harmadszor is az illető, ha ennyire fontos.

Ajjj, hülye új telefon, a régiben tuti látnám, hogy egy tök jó ismerősöm próbál elérni, de most emiatt tiszta stresszben vagyok…

7 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://onbizalomnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr236128100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dexter007 2014.05.09. 23:20:19

Van egy forradalmi javaslatom - kérj meg valakit segítsen átmenteni a számokat, vagy írd ki őket, aztán úgy írd bele az újba ;-) Így biztosan meg tudod találni azt a számot, aki hívott.

Hana04 2014.05.10. 21:41:44

Ó, azt hittem arról van szó, ami engem érint. Amikor ismeretlen szám hív, nem merem felvenni. :( A pulzusom az egekben, a telefont eldobom és szó szerint kiszaladok a szobából. Majd később persze majd' megöl a kíváncsiság, és próbálok a neten rákeresni a számra, de szinte mindig titkos az előfizető. Tudom, nem normális viselkedés.

chonka 2014.05.11. 00:47:41

@Dexter007: Szerintem ha ez lehetséges lett volna, akkor ez az első dolga. Mármint, Kaisa írja mindig, hogy mindent minden szögből, úton-módon megvizsgál, körbejár és mindent megtesz csakhogy elkerülje/könnyítse a szorongós szitut ;) Aztán lehet tévedek...

Hosszú Haj 2014.05.11. 19:20:11

@Hana04: ja, én is ezt akartam írni egyrészt, hogy én mindig kinyomom az ismeretlen számokat, sokszor tiltó listára is teszem, ha sokat keresnek :D persze általában csak telemarketinges mókusok

Másrészt meg a telefonszám átmentéssel sincs/nem volt/nem lesz ilyen gondom soha, mert kb 3 ember van az életemben, aki hívhat/hívnám, a többi az kb csak azért van bent, mert még nem töröltem ki :D

Kaisa 2014.05.11. 19:23:59

@Dexter007: Köszi a javaslatot, de nyilván átmentettem volna a számokat, ha lett volna rá lehetőségem. Nem arra a problémára szerettem volna kihegyezni a mondanivalómat, hogy elvesztek a mentett telefonszámaim, hanem az érzésről, amit @Hana04: tökéletesen megfogalmazott. Tetézve azzal, hogy egyszerre tör rám a szorongás egy olyan ismeretlen számtól, amit valószínűleg ismernem kellene, és akinek más körülmények között még örülnék is, de így nem mertem visszahívni. Így, hogy nem tudtam beazonosítani, egy kedves ismerősöm vált a "legnagyobb ellenségemmé"...
A tanulság: a 3. hívást már sikerült elkapnom, kiderült, hogy egyik legjobb barátnőm keresett, aki félévente jár csak az országban, és így szalasztottam el a találkozás lehetőségét, hogy nem mertem visszahívni a számomra ismeretlen számot.

Hana04 2014.05.26. 20:13:43

(Elnézést, csak most vettem észre a válaszértesítőt.)

Bár nem örülök más bajának, jó lenne, ha senki nem szenvedne ettől, mégis "jó" érzés, hogy nem vagyok ezzel egyedül. :)
Bárcsak ne kellene állást keresnem (ami egyelőre emiatt se megy), különben én is letiltanék mindent és mindenkit, kivéve a családomat.
süti beállítások módosítása