Szociális fóbiások küzdelme a nagyvilággal

Sziasztok! Ez a blog Neked készült, aki szociális fóbiával küzdesz. Neked, aki önbizalomhiányos vagy, folyton kisebbségi érzésed, megfelelési kényszered van, vagy Neked, akinek nincsenek ilyen problémáid, egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogyan élnek ezek a furcsa, visszahúzódó, szégyenlős, csendes emberek, milyen nehézségekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Itt olvashatjátok mindennapi botladozásainkat, szerencsétlenkedéseinket, félelmeinket, amelyeket megosztunk veletek, hogy érezzétek nem vagytok egyedül.

Dr. Richards-terápia

A könnyebb navigálás érdekében ide gyűjtöttük a linkeket jelenlegi nagy projektünkhöz, ami nem más, mint a dr. Richards által megalkotott, szociális fóbiával foglalkozó audioterápia magyarítása:

1. bemutatkozó lecke

2. lecke

3. lecke

4. lecke

5. lecke

6. lecke

7. lecke

8. lecke

9. lecke

10. lecke

11. lecke

Friss topikok

2014.02.07. 22:36 Daniellaaa

Én, a sunnyogó munkatárs

Írtam már arról, hogy egy szociális fóbiás ember ideális munkahelyi csicskának bizonyulhat. Viszont nem csak ugrálni tudunk jól mások utasításai szerint, hanem sunnyogni is. Legalábbis én nagyon jól tudok. Ha nincs határidő, vagy nincs ellenőrzés, akkor halogatom az elintéznivalóim, és bár tudom, hogy bármikor rákérdezhet a főnök, hogy megcsináltam-e már, de mégis addig halogatom és sunnyogom a dolgokat, amíg csak tudom. A cégnél a január az ellenőrzések időszaka volt, belső ellenőrzés, minősítő cégek, üzletfelek ellenőrzései. Mindezek hatására szinte megtáltosodtam, szociális fóbiának nyoma sem volt, telefonálgattam, mentem az emberek után, nyaggattam őket, hogy csinálják már a dolgukat, hogy én is végezni tudjam a munkám. Mintha sosem lettem volna szociális fóbiás. Az év végi pörgés és a januári ellenőrzések hatására minden feladatomat elvégeztem, még azokat is, amiket hónapok óta halogatok, mert problémásak, mert olyan emberrel kellett kapcsolatba lépnem, aki arrogáns, vagy mert más céget kellett hívogatnom, hogy végezzék már el, amire kértem őket. Ezek nekem mint szociális fóbiásnak nagyon nehezen mennek, de most még ezeket is simán megcsináltam. Nagyon büszke voltam magamra, minden simán ment az ellenőrzéseken. Nagyon furcsa volt, mert a belső ellenőrzés eredményéről szóló igazgatói jelentésekben ott szerepelt a nevem és mellette, hogy megfelelőek az ismereteim, a képzettségem és az előírásoknak megfelelően végzem a feladataim. Büszkeséget kellett volna éreznem, miközben a jelentést olvastam, de én inkább elszégyelltem magam miatta. Nehéz megfogalmazni, hogy miért éreztem ezt. Szégyelltem a saját személyemet, alkalmatlannak éreztem magam egy pillanatig és nem értettem, hogy miért írták, hogy mindent jól csinálok. Olyan érzés volt, mint mikor elkezdtem dolgozni a cégnél és az irodánk ajtajára felrakták a névtáblát, rajta az én nevemmel. Ha ott áll a nevem az iroda ajtaján vagy ha megemlítenek az igazgatói jelentésben, akkor nem vagyok levegő, nem vagyok annyira jelentéktelen ember a cégnél, mint amilyennek időnként érezni akarom magam és ez pedig összezavar. Nehéz ezt az érzést leírni. De visszatérve a bejegyzés témájához, miután lezajlottak az ellenőrzések és ismét lelassultak az események én újra elkezdtem sunnyogni. De most a héten a főnök ezért megdorgált egy kicsit. Végülis a feladatomat végrehajtottam, de nem úgy, ahogy kellett volna. Megint rá kellett volna vennem az egyik munkatársat, hogy végezze el a dolgát, mert én felelek azért a területért, de nem sikerült. Megkértem egyszer, de nem tette meg. Én pedig mint aki jól végezte a dolgát nem törődtem tovább a témával, hiszen én megtettem, amit kellett, megkértem őt, viszont magamban tudtam, hogy ezzel még nincs vége, hiszen még mindig nem csinálta meg, amit kellett volna. Ezt a fejemhez vágta végül a főnök, hogy nekem kell elérnem a munkatársnál, hogy csinálja meg, amit meg kell, én helyeseltem és aznap éjjel alig tudtam aludni, mert nagyon utálok erőszakosan nyomulni másoknál és egyébként sem vagyok senki főnöke, nem értem miért nekem kell a nyakára járni a kollégának, hogy végezze már el a dolgát. Ha belegondolok a feladatok halogatása is az elkerülő magatartás egyik formája, hiszen nem azért halogatom az elintéznivalóm, mert nem akarok dolgozni, hanem félelemből, vagy mert ezáltal megint kellemetlennek érzett szituációkat kellene átélnem. Mindegy, végül reggel azzal kezdtem, hogy megint mentem hozzá, mert túl akartam esni az egészen. Sőt, még a főnökét is felhívtam, hogy adja ki ő az utasítást a dolgozónak. Végül nem mentem semmire, még mindig nincs elvégezve a feladat és én továbbra is sunnyogok és várom, hogy történjen valami. Ha karakán lennék és nem egy ilyen kis félénk szociális fóbiás, akkor beolvasnék neki, hogy mennyire nem végzi jól a dolgát, és minden nap a nyakára járnék, amíg meg nem csinálja. Így viszont csak reménykedem, hogy végre megcsinálja és a főnöknek addig nem jut eszébe megint ez az ügy, amíg nem intéződik el, mert különben rájön, hogy mennyire alkalmatlan vagyok a feladatra.

3 komment

Címkék: munkahely intézkedés munkahelyi problémák megfelelni akarás


A bejegyzés trackback címe:

https://onbizalomnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr545804312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Richie Newman 2014.02.09. 14:05:43

Nagyon örülök, hogy rátaláltam erre az oldalra. Sok hasznos információval lettem gazdagabb. Szociális fóbiásként a munkahely keresés, és a telefonálás jelenti számomra a legnagyobb kihívást. Idegenekkel való telefonálás közben gyakran dadogok. Hiába rendelkezem diplomával, sokáig alacsonyabb végzettséget igénylő munkakörökben dolgoztam. Ez egy fajta biztonságot nyújtott számomra. Aztán sikerült a végzettségemnek megfelelő munkakörben dolgoznom, de sajnos nem sokáig. Fóbiámra gyógyszereket is szedtem, viszont tompának éreztem magam. Az igazán stresszes helyzetekben a gyógyszer sem segített. Abba is hagytam az antidepresszáns szedését, mivel feledékeny voltam tőle. Közben elengedtek a munkahelyemről. Jelenleg álláskereső vagyok és persze szorongok is. Az előző munkahelyem nekem nagy önbizalmat adott. A telefonálás is elég jól ment. Persze volt mikor dadogtam, de sikerült megszokni a munkahelyet. Szorongok, hogy mikor találok megint állást. Állásinterjú, telefonálás stb... már most kiráz a hideg az egésztől. Értékesítő és ügyfélszolgálatos munkák kilőve :)Ti szedtek/szedtetek gyógyszert szocfóbra? Hogyan tudjátok kontrollálni a munkahelyi szorongást?

Daniellaaa · http://onbizalomnelkul.blog.hu/ 2014.02.09. 18:47:00

@Richie Newman: Lassan én is megint munkakereső leszek, már előre félek tőle, de most nem attól, amitől máskor, hogy egyáltalán nem találok munkát, hanem, hogy olyan munkát nem találok, amilyet szeretnék. Hogy milyet szeretnék? Jó kérdés. :-) Fogalmam sincs. Nekem is önbizalmat adott a munkám, amit most végzek és az is, hogy egyáltalán alkalmaztak. Főleg, hogy nem kellett mások segítségét igénybe vennem, hanem egyszerűen jelentkeztem egy hirdetésre és felvettek. Próbálom minél jobban a fejembe vésni ezt a pozitív eseményt és a negatívat elfelejteni. Mert azért volt sok szorongás a munkahelyemen, erről sokat írtam itt a blogban is. Főleg a kapcsolatfelvétel nehéz nekem, és az, hogy ne érezzem, hogy ha valamelyik munkatársamhoz odamegyek, akkor zavarom őt a munkájában. Na és persze kérni sem tudok még igazán, vagy ha kérek, akkor utána legalább ötször megköszönöm, miközben csak a munkáját végzi a másik, nem az én munkámat végeztetem vele.
Gyógyszert sosem szedtem és nem is szeretnék. Úgy érzem annyira kordában tudom tartani a szorongásom, hogy ne kelljen sosem gyógyszerhez fordulnom. Remélem ez mindig így lesz.

Érdekes, én szocfóbos létemre szívesebben végeznék értékesítő vagy ügyfélszolgálati munkát, amiről írsz. Ennek is megvan a magyarázata. Azért, mert ott nem nekem kell kapcsolatot teremtenem másokkal, hanem az ügyfelek fordulnának hozzám, és én segítenék nekik. De persze ebben is csak kellő ismeret hiányában tudnék jó lenni. Kezdőként iszonyú ügyetlen lennék szerintem, ha nem lenne kellő tapasztalatom, vagy ismeretem a területen. Viszont a szóbeli kommunikáció sokszor bajos nekem.

Richie Newman 2014.02.09. 20:00:18

Egyenlőre én sem tudom, hogy milyen területen szeretnék dolgozni. Eddigi munkaköreimben protekció nélkül dolgoztam. Erre nagyon büszke vagyok.
A szociális fóbia nálam testi tüneteket is produkált, ezért volt szükség a gyógyszerre. Valószínűleg Neked a szocfób enyhébb "fajtájával" van dolgod.
süti beállítások módosítása