Szociális fóbiások küzdelme a nagyvilággal

Sziasztok! Ez a blog Neked készült, aki szociális fóbiával küzdesz. Neked, aki önbizalomhiányos vagy, folyton kisebbségi érzésed, megfelelési kényszered van, vagy Neked, akinek nincsenek ilyen problémáid, egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogyan élnek ezek a furcsa, visszahúzódó, szégyenlős, csendes emberek, milyen nehézségekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Itt olvashatjátok mindennapi botladozásainkat, szerencsétlenkedéseinket, félelmeinket, amelyeket megosztunk veletek, hogy érezzétek nem vagytok egyedül.

Dr. Richards-terápia

A könnyebb navigálás érdekében ide gyűjtöttük a linkeket jelenlegi nagy projektünkhöz, ami nem más, mint a dr. Richards által megalkotott, szociális fóbiával foglalkozó audioterápia magyarítása:

1. bemutatkozó lecke

2. lecke

3. lecke

4. lecke

5. lecke

6. lecke

7. lecke

8. lecke

9. lecke

10. lecke

11. lecke

Friss topikok

2014.01.06. 13:02 Kaisa

A "volt" munkahely

Ma bementem a "volt" munkahelyemre, ahol év végén járt le a szerződésem. Hivatalosan már nem dolgozom nekik, de még elég fura volt-ként emlegetni. Gondoltam leadom az iroda kulcsát meg a belépőmet. December 21-én jártam ott utoljára. Mivel akkor úgysem volt már bent senki sem, így elbúcsúzni is most mentem.

És féltem bemenni. Szorongtam attól, hogy be kell mennem egy olyan helyre, ahová addig naponta jártam be... Már vizionáltam, hogy a belépőm sem fog működni, nem lesz bent senki, nem találom bent a Főnököt, akitől két hete még úgy váltunk el, hogy mindenképp szeretné majd, ha vele folytatnám idén. És a fejemben ez valahogy metamorfózissal átalakult, elveszett, biztos csak úgy mondta, le se szarja, mi van velem, én meg nem akarok munkáért kuncsorogni. Két hét alatt egyszerűen az agyam mindent a feje tetejére állított. Nem először csinál ilyet. Emlékszem, hogy amikor általános iskolában azt mondták, másnap elmarad az első óra. Örültem neki, mint mindenki. Aztán másnap reggel remegve mentem be, hogy BIZTOS JÓL EMLÉKSZEM? Ami az orrom előtt hangzik el, azt is képes vagyok 10 percen belül megkérdőjelezni.

Szóval ültem ma reggel a buszon, hogy te jó ég, tuti nem fogok bejutni, nem fog beengedni a belépőkártyám, már rég kipakolták az irodát, nem lesz bent senki stb... Aztán simán bejutottam, mindenki örült nekem, és Főnökkel is elbeszélgettem, de nekem muszáj volt előre katasztrofizálni a helyzetet.

2 komment

Címkék: munkahely


A bejegyzés trackback címe:

https://onbizalomnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr925728987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomma 2014.01.07. 08:08:54

Hát igen, a kisebbségi érzés amit mások előtérbe helyezése nyújt, sokszor jár azzal, hogy úgy érzed felejthető vagy, ill. nem vagy fontos másoknak. Én pl sokszor érzem úgy, hogy ha most kiugranék az ablakon akkor szomorú tényszerűséggel állapítanák meg, hogy már nem vagyok, és menne minden tovább a maga medrében, mint ha mi se történt volna.

Kaisa 2014.01.07. 10:14:06

@Tomma: az nem is zavar annyira, hogy minden menne tovább nélkülem is, mert ez az emberek 99%-ára igaz. Inkább azzal van bajom, hogy a jelek szerint minden belém fektetett pozitív szó és élmény felezési/kiürülési ideje napokban mérhető, míg a rossz szavak és élményektől egy életen át nem tudok szabadulni. Nem csoda, hogy nem épül az önbizalmam, ha a szűrőmön csak a negatívumok akadnak fenn. Mintha az önbizalom akkumulátoromat folyamatosan töltőn kellene tartani, különben pár óra alatt lemerül. De ha meg fel van töltve, akkor azt is megkockáztatom, hogy szinte életképes vagyok. Csak általában 10 perc alatt lemerül, mert nincs, ami töltse.
süti beállítások módosítása