Szociális fóbiások küzdelme a nagyvilággal

Sziasztok! Ez a blog Neked készült, aki szociális fóbiával küzdesz. Neked, aki önbizalomhiányos vagy, folyton kisebbségi érzésed, megfelelési kényszered van, vagy Neked, akinek nincsenek ilyen problémáid, egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogyan élnek ezek a furcsa, visszahúzódó, szégyenlős, csendes emberek, milyen nehézségekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Itt olvashatjátok mindennapi botladozásainkat, szerencsétlenkedéseinket, félelmeinket, amelyeket megosztunk veletek, hogy érezzétek nem vagytok egyedül.

Dr. Richards-terápia

A könnyebb navigálás érdekében ide gyűjtöttük a linkeket jelenlegi nagy projektünkhöz, ami nem más, mint a dr. Richards által megalkotott, szociális fóbiával foglalkozó audioterápia magyarítása:

1. bemutatkozó lecke

2. lecke

3. lecke

4. lecke

5. lecke

6. lecke

7. lecke

8. lecke

9. lecke

10. lecke

11. lecke

Friss topikok

2013.06.13. 09:09 Kaisa

A buszon

Régen nem tudtam a buszok dupla ülésén utazni. Nem szerettem, ha mellettem idegenek ültek, mert az már valamilyen kapcsolatot jelent egy számomra ismeretlen emberrel. Sokáig tartott, míg kinőttem. Féltem, hogy ha belül ülök, akkor nem fogok tudni leszállni, mert nem tudok szólni a másiknak, hogy engedjen ki. Ha meg kívül ülök le, akkor végig azon paráznék hogy időben észrevegyem, ha a másik le akar szállni. Ha belül ülök, akkor bárki leülhet mellém, én meg nem akarom, hogy bárki üljön mellém. Ha meg senki nem ül oda, akkor biztos én vagyok büdös/csúnya/koszos/ijesztő, hogy nem mernek mellém ülni. Inkább le sem ültem, ha nem volt szabad egyes ülés. Így lehet egy egyszerű buszos utazást is túlgondolni.

6 komment

Címkék: utazás


A bejegyzés trackback címe:

https://onbizalomnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr155357836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Daniellaaa · http://onbizalomnelkul.blog.hu/ 2013.06.13. 15:34:34

Nálam olyan eset fordult elő gyakran, amikor a buszon két üléses székben belül ültem és leült mellém egy idegen, és mindig féltem, hogy nehogy elaludjon, mert akkor nem tudok leszállni és amiatt rettegtem hogy fel kell majd ébresztenem. De olyan fura, hogyha egy olyan embert kell ébresztgetni, akit nem is ismerek. Ha pedig kívül ültem, akkor nem mertem elaludni, nehogy úgy járjon, ahogy én.

Kaisa 2013.06.13. 18:36:26

@Daniellaaa: Mellettem egyszer elaludt egy fiatal srác. Végig feszengtem az utat. Főként azért, mert a feje folyamatosan billegett a vállam felé. Mint amikor ráhajtod a fejed a melletted levőre, hogy kényelmesebben aludhass. Úgy féltem, hogy a vállamon fog kikötni a feje, én meg nem merem még akkor sem felébreszteni. Mindig közeledett, közeledett a feje, aztán felriadt és kiegyenesítette, de aztán megint aludt elé és közeledett a feje. Én meg kis szocfóbos még akkor sem mertem volna kiállni magamért, hogy "hé, bocsi,de válassz egy másik vállat, amire hajtod a fejed, mert az enyémet nem adom."

Zol3 2013.06.18. 22:45:01

Bocsánat, hogy korábbi bejegyzéshez szólok hozzá. Az alvásos dolog ismerős. Én már a fordítottjában vagyok, szinte szeretem kihívni azokat, akik belül ülnek, hogy úgy teszek, mintha aludnék, és kiváncis vagyok, hogyan oldja meg, hogyan szól. Régen persze a másik oldalon voltam.
A másik ilyen dolog az, hogy rendszerint átjönnek a lábukkal az én ülésterembe. Én meg irtózom idegen emberek érintésétől, ha két nadrágon át is, így mindig beljebb kell húznom a lábam, amitől a másik meg még jobban terjeszkedik..

Kaisa 2013.06.23. 14:11:05

@Zol3: Nyugodtan szólj hozzá bármelyik bejegyzéshez, semmi probléma.
Érdekes, hogyan lettél áldozatból te magad az akadály mások számára. Viszont nagyon jó arra, hogy ha nem tudunk mi magunk kezelni egy helyzetet, akkor figyeljük meg, hogyan csinálják mások.
A terpeszkedőket én is gyűlölöm. Mindig feszengek, húzódzkodok beljebb és beljebb, de egy idő után már nincs tovább. Persze a másik fél meg mindig addig terjeszkedik, ameddig lehet. Végül mindig arra a konklúzióra jutok, hogy nem kellett volna elhúzódnom, mert akkor legalább helyem lett volna, de így nem elég, hogy ugyanúgy rám tapad, még kényelmetlen is összehúzódva utazni. Nem tudom, másokat tényleg ennyire nem zavar, ha másokhoz érnek?

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2013.08.17. 19:52:06

Ez is ismerős, viszont én nagyon egyszerűen megoldom ezt a dolgot: nem ülök le! :) Amúgy is sokkal jobban szeretek állni (ha kimegyek az utcára nagy lesz a mozgásigényem), és akkor még ki is tudom manőverezni a BKV fogdmegjeit, ha előkerülnek.

Vagy eleve gyalog megyek, legalább pár megállót. Az a már említett mozgásigénynek is jót tesz.

KovacsPista777 2016.01.14. 08:16:29

Terpeszkedők ellen vagy egy bevált módszerem: alapból ugyanúgy húzódom, mind ahogy írjátok. Aztán amikor már egyértelműen túlzás amit csinál egy nagyobb rándolással, rúgással helyet csinálok magamnak, mint aki épp helyezkedik az ülésben és nem veszi észre, hogy rátolakodtak. Egy zavarodott "Bocs!" a részemről, de ilyenkor általában észre veszik magukat, ők kérnek elnézést és visszahúzódnak. És ilyenkor még én érzem magam bunkónak, de már megszoktam...

Egy másik utazós sztori: éjszakai vonaton fiatal lány ült szemben a fülkében, és megkérdezte, hogy a mellettem lévő üres ülésre kinyújthatná-e a lábát? Tőlem, persze. Ezzel ugyan háromszögben bezárt a sarokba (mindketten az ablaknál ültünk), de hát majd túlélem, meg majd átlépem a lábát, ha ki akarok menni... gondoltam... aztán alvás közben lecsúszott az ülésben a térdeid behajlítva majd a lábait térdből szétterpesztette... az egyiket rá a lábamra... erre ébredtem kb. 2 óra alvás után. Na itt vége volt az alvásomnak... Kihúzódni alóla nem volt hely, benn voltam a sarokban. Hozzáérjek a lábához? Felsikít, és leraknak a vonatról mint szatírt egy idegen ország kellős közepén az éjszakában. Ott ültem egész éjszaka, és mozdulni sem mertem. Aztán hajnal felé megmozdult én meg felpattantam és a következő 1 órát a folyosón állva töltve utaztam a célállomásomig.
süti beállítások módosítása