Szociális fóbiások küzdelme a nagyvilággal

Sziasztok! Ez a blog Neked készült, aki szociális fóbiával küzdesz. Neked, aki önbizalomhiányos vagy, folyton kisebbségi érzésed, megfelelési kényszered van, vagy Neked, akinek nincsenek ilyen problémáid, egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogyan élnek ezek a furcsa, visszahúzódó, szégyenlős, csendes emberek, milyen nehézségekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Itt olvashatjátok mindennapi botladozásainkat, szerencsétlenkedéseinket, félelmeinket, amelyeket megosztunk veletek, hogy érezzétek nem vagytok egyedül.

Dr. Richards-terápia

A könnyebb navigálás érdekében ide gyűjtöttük a linkeket jelenlegi nagy projektünkhöz, ami nem más, mint a dr. Richards által megalkotott, szociális fóbiával foglalkozó audioterápia magyarítása:

1. bemutatkozó lecke

2. lecke

3. lecke

4. lecke

5. lecke

6. lecke

7. lecke

8. lecke

9. lecke

10. lecke

11. lecke

Friss topikok

2017.10.11. 10:00 Kaisa

Nem vagyok szomorú (b...d meg!) Legalábbis eddig nem voltam az...

Ingerült poszt következik...

Az elmúlt héten valamiért megszaporodtak az arcomra és az abból következtetett hangulatomra vonatkozó megszólítások. „Miért vagy olyan szigorú?” „Mi a baj?” „Miért vagy szomorú?” Megyek a munkahelyi folyosón, és állítólag szigorú vagyok. Állok egy buliban a tömeget figyelve, és „aggódva” jönnek oda fiúk, hogy megtudják, mi az oka a szomorúságomnak, és hogy ebből megpróbáljanak beszélgetést indítani.

Azzal tisztában vagyok, hogy alapjáraton tényleg ijesztő fejem lehet, amitől a gyerekek is megijednek, ha nem mosolygok, de nem tudok, illetve nem is akarok ezzel mit kezdeni. Éppen a gondolataimban kalandozok, az n+1-dik dimenzióban járok, vagy vészforgatókönyveket készítek az élet minden területére, koncentrálnom kell hozzá. De miért baj ez? Miért kell megszólnunk azokat az embertársainkat, akik nem esnek ki a szájukon a vigyorgástól? A húgomtól is rengetegszer hallottam, hogy totál ismeretlenek szóltak oda neki az utcán, hogy „Jajj de szigorú valaki!” Nyomtassam a pólómra, hogy „Ilyen a fejem és kész!?” Azt hiszik, ettől majd jobb lesz a kedvem?

És hogy ez miért baj? Mert folyamatos magyarázkodásra kényszerítenek ezzel. Olyanból kell kimagyaráznom magam, ami nem is igaz. Eleve kritikaként élem meg, hogy baja van a fejemmel, ha már szóvá is tette, de még álljak neki elmagyarázni, hogy nem igaz, csak sajnos ilyen arcberendezéssel áldott meg a sors?

A bulikon pedig én vagyok a karót nyelt, beképzelt, amiért tömören csak annyit válaszolok, hogy „Nem vagyok szomorú”. Ezzel általában nem tudnak mit kezdeni, és eleve azzal indulna a beszélgetés, hogy ellentmondok, ami megalapozza a hangulatot. De nem is akarok beszélgetni, a testem minden porcikája küldi a jeleket, hogy jól megvagyok magamban, köszönöm szépen, direkt azért álltam félre, hogy magamban lehessek. Nulla szemkontaktus. És mégis odajönnek, és én vagyok a bunkó, amiért letagadom, hogy rossz a kedvem.

Kedves emberek, aki sír, az szomorú, vagy esetleg nagyon-nagyon örül, akinek csak szigorú az arca, az csak gondolkodik. Ennyire egyszerű.

És akkor ennek még lennének a „Mi a baj, miért vagy ilyen csendes?” társai, vagy a „Téged szórakoztat, hogy a barátnőd beszél helyetted?”... miközben ő jött oda beszélgetni, a barátnőm szóba is állt vele, engem nem érdekelt, semmi helyettem beszélés nem történt, bocs, hogy zavarok a jelenlétemmel...

 

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://onbizalomnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr1812822316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ztkl (törölt) 2017.10.11. 20:53:46

Franc,a hülye törölgetés mániámba,most regisztrálhatok vissza...Mostanában nem vagy feszültebb a szokásosnál?Richards féle terápia 5.lecke.A doki arcára kiült a belső feszültség,az emberek ezt értelmezték rosszul.Nem hiszem,hogy annyira ijesztő lennél.Akkor nem mennének oda a fiúk beszélgetést kezdeményezni.(Innen jön az,amit magadtól is tudsz.)Miért kellene magyarázkodnod?Introvertált vagy,kész.Ha te nem akarsz csevegni,ne tedd.Jogod van hozzá,ő meg gondoljon,amit akar,mit számít? Megértem,hogy dühös vagy,de képzeld magad egy extro srác helyébe.Ott az a csinos nő,szomorúnak látszik,odamegyek,hátha lesz valami...(Most nem kell ideképzelni a teljes Káma-Szútrát,lehet,hogy csak beszélgetni akar.)Én azért nem szeretek beszélgetni,mert az extrovertáltak folyamatosan firtatják a magánéletemet,amihez semmi közük.Ilyenkor elkezdek direkt hülyeségeket válaszolni,pl.:-Asszony van?-Kettő is.A pincében tartom őket,megláncolva... /Miért nincs?-Összevesztünk. Megfojtottam,feldaraboltam,és azóta is eszem a maradványait...-Gyerek van?-Nincs,eladtam egy olajsejknek Dubai-ba ...-Mindig ilyen szótlan vagy?-Nem,csak tegnap túl sokat ordítoztam Sieg heil-t az Árja Szövetség taggyűlésén,és most fáj a torkom...Általában,előre kitalálok valami szöveget a sablon kérdésekre,aztán könnyebb kimenteni magam.Ha valaki arrogánsnak,bunkónak,stb. tart,az az ő baja.Nem tudok/akarok mindenkinek megfelelni,mivel lehetetlen.

nrbwg 2017.10.12. 19:53:24

Talán gondterheltebbnek tűnsz a szokásosnál,valami kiült az arcodra.Ha jól emlékszem jó ideje ugyanott dolgozol, úgyhogy elvileg a kollégáid már
ismerhetik a vérmérsékletedet, tisztában lehetnek azzal hogy nem fogsz egész nap vicceket mesélni:) Ha mégis a megszokottnál intenzívebben "aggódnak" a hangulatoddal kapcsolatosan, esetleg jó ötlet lenne megkérdezni tőlük, hogy ennek mi az oka.

Bordó Martens 2017.10.18. 07:46:31

@ztkl (törölt): Ez jóó! :) Az "eladtam a gyereket" én is be szoktam dobni. Tetszik, hogy annyira kiakadnak rajta, hogy a többi kérdésüket többnyire el is felejtik. :D

Kaisa 2017.11.02. 17:27:43

@ztkl (törölt): @nerbwag: Nem tudom, nem hinném, hogy a szokásosnál stresszesebb lettem volna, szerintem inkább a kritikára voltam sokkal érzékenyebb, és ki voltam hegyezve ezekre a megjegyzésekre. Ma is volt, aki hasonlóan aggódott értem, de már nem húztam fel rajta magam.
A magánéletre vonatkozó nem kívánt kérdésekre én is hajlamos vagyok totál blődséggel válaszolni, a kedvencem a mit olvasol/hallgatsz? Úgysem mond neki semmit az a könyv, nem kezdek bele műfaji elemzésbe, és a zenekarokat sem hiszem, hogy ismeri, úgyhogy csak elintézem azzal, hogy "Könyvet/zenét" Na ezt általában nem szokták tovább firtatni.
A családi állapottal engem szerencsére nem szoktak zaklatni a nagy családi összejöveteleken, de ezek tipikus távoli rokonok által előhozott témák, amik miatt az introvertáltak eleve kerülik ezeket az eseményeket. :)
süti beállítások módosítása