Szociális fóbiások küzdelme a nagyvilággal

Sziasztok! Ez a blog Neked készült, aki szociális fóbiával küzdesz. Neked, aki önbizalomhiányos vagy, folyton kisebbségi érzésed, megfelelési kényszered van, vagy Neked, akinek nincsenek ilyen problémáid, egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogyan élnek ezek a furcsa, visszahúzódó, szégyenlős, csendes emberek, milyen nehézségekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Itt olvashatjátok mindennapi botladozásainkat, szerencsétlenkedéseinket, félelmeinket, amelyeket megosztunk veletek, hogy érezzétek nem vagytok egyedül.

Dr. Richards-terápia

A könnyebb navigálás érdekében ide gyűjtöttük a linkeket jelenlegi nagy projektünkhöz, ami nem más, mint a dr. Richards által megalkotott, szociális fóbiával foglalkozó audioterápia magyarítása:

1. bemutatkozó lecke

2. lecke

3. lecke

4. lecke

5. lecke

6. lecke

7. lecke

8. lecke

9. lecke

10. lecke

11. lecke

Friss topikok

2016.12.27. 11:34 Daniellaaa

Év végi számvetés

Rég írtam új blogbejegyzést, szociális fóbia szempontjából egy nyugodt évet tudhatok magam mögött. Ez furcsa kijelentés tőlem, tudván hogy mennyi stressz és szorongás ért az év során, de mivel a munkahelyem ugyanaz már három éve és a szociális fejlődésem terén sem tettem túl sokat ebben az évben, így a fóbiám szempontjából állóvízszerű évnek minősítem a 2016-ot. A munkahelyemen történtek események, hiszen idén visszautasítottam egy középvezető pozíciót és kaptam egy új feladatkört, beültem újra az iskolapadba, elvégeztem egy tanfolyamot, ezek mind-mind szorongással együtt járó események voltak, mégis megbirkóztam velük.

Ha a szociális fóbiám szintjét minősíteni szeretném, vagy egy kicsit mesélni róla, hogy hol is tartok most, röviden azt mondanám egész jól együtt tudok már élni vele. Mit is jelent ez? Hozzászoktam a napi szintű szorongáshoz, gyomorideghez, feszültséghez. Nem küzdök már ellene, próbálom időnként csillapítani mozgással, szaunával, egyéb módszerekkel, de sajnos a mindennapjaim részévé vált. Milyen hatással van ez rám? Lesoványodtam és egy idegroncs vagyok. Most, hogy a blogírás kapcsán mindezt átgondoltam és leírtam, ráébredtem arra, hosszú távon nem lesz ez így jó. Tisztában vagyok vele, hogy ez a munkahely nem életem helye, hiszen introvertáltként túlságosan lefáraszt a túl sok szociális interakció, amit munkám során át kell élnem és sajnos az emberi kapcsolataimra is negatív hatással van. Olyan sok emberrel érintkezem munkaidőben, hogy gyakran nincs kedvem és energiám a szabadidőmben is az emberekhez. Mindezek ellenére még nincs itt az ideje a váltásnak. Úgy gondolom ez a hely életem iskolája. Itt tanulhatom meg kezelni mindazokat a helyzeteket, amelyekben gyenge vagyok. Abban viszont hibáztam idén, hogy nem fordítottam kellő időt a tanulásra, szociális fejlődésre. Hiszen átéltem napi szinten ezeket a helyzeteket, de nem elemeztem őket, nem csináltam mellette a terápiákat, nem olvastam önsegítő könyveket, ezen változtatni fogok a következő évben.

Még mindig nem kaptam választ arra a kérdésemre, hogy elmúlhat-e valaha a szorongásunk? Van erre esély egyáltalán? Ha "normális" életet élünk, dolgozunk, időnként társaságba járunk, minden helyzetbe belemegyünk, amelybe egy nem szorongó is belemegy. Van remény arra, hogy szorongásmentes életet éljünk gyógyszerek segítsége nélkül? Ismertek olyan embert, akinek ez sikerült? Vagy az egyedüli esélyünk, ha az életünket a szociális fóbiához igazítva alakítjuk ki? A szorongáscsökkentő eszközöket a mindennapi életünk részévé tesszük?

5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://onbizalomnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr1312075557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EddieCivic5g 2016.12.31. 18:26:30

Én sem elemeztem soha a helyzeteket, nem csináltam terápiákat, nem olvastam könyveket, gyógyszert meg főleg nem szedtem. Van munkám, amit szeretek, 8 közvetlen munkatárssal, ami még kezelhető tömeg:) Itthon meg vár a hobbim, és a biztonságos, nyugodt egyedüllét. Néha ki kell mozdulni, elintézni ezt-azt, de amint lehet, rohanok vissza a menedékembe. Hogy mások szerint ez nem "normális" élet? Hol érdekel engem, mikor nekem így nagyon jó?:) Egyáltalán, mi számít "normális" életnek? Ki dönti el, hogy mi az? Egy extrovertált élete normálisabb, mint egy introvertálté? Egyedül elindulni túrázni normálisabb, mint többezer idegennel végigtombolni egy koncertet? Minden hétvégén máshol bulizni normálisabb, mint otthon ülni? Annyiszor feltettem már magamnak ezeket a kérdéseket. De mindig arra jutok, hogy igazából jól érzem magam, úgy alakítom az életem, hogy az nekem jó legyen. És az égvilágon semmi okom ezen változtatni. Hogy szilveszter este van, mások buliznak, én meg itthon ülök? Ők is jól érzik magukat, és én is.

eltévedve 2017.01.06. 14:41:44

Egy kis évértékelő a részemről is :) Én idén sokat tettem és fejlődtem azt gondoltam egész évben. Aztán magamba néztem év végén és rájöttem, hogy akármennyire elfogadom magam, akármennyire azt érzem, hogy értékes magabiztosabb ember vagyok évtizedes életvitelt (semmi szociális interakció csak a kötelezők) nem lehet és valószínű nem is szabad egy év alatt "normálissá" tenni. Sok emberrel próbáltam közvetlenebb emberi kapcsolatot kialakítani a korábbi önmagamhoz képest nagyon jól csináltam, de végül véget vetettem mindnek. Mindig eljön az a pont mikor úgy érezem, hogy nem kapok elég figyelmet, időt, nem értékelnek eléggé az emberek. A legrosszabb az, hogy kivétel nélkül mindenki dacára annak, hogy nagy nehezen megérti mi a probléma velem semmibe veszi azt, hogy nekem idő kell és pár hét után elvárja hogy nyissak a normális felé. Az igazságtalan és dühítő!!
Én magamban meg azt látom hogy nagyon cinikus vagyok ha emberi kapcsolatokról van szó, nehezen fogadok el embereket, a hibáikat felfújom. Így elég nehéz..
Én nem hiszem, hogy jó egyedül élni, ez nem lehet célravezető, hisz az ember mindig is társas lény volt. De ha így formálódik az ember személyisége valóban könnyebb elfogadásra berendezkedni sokkal egyszerűbb, mint csatákat vívni egy állítólag boldogabb életvitelért.
Én azért még küzdök magamban nem tudom elfogadni :)
A munka terén a kommunikációs képességek nagyon jól fejlődtek, de volt egy komoly állásinterjúm ősszel ami ezt az egész tézist alapjaiban megingatja. Szétesés, szorongás, izzadás, a logikus gondolkodás megakad (nagyon gáz szakmai kérdések közben)...ezeket soha nem fogom legyőzni ez esélytelen...persze hogy nem sikerült álmaim melója..
Szép új évet!

SORA 2017.01.12. 17:12:08

„...az életünket a szociális fóbiához igazítva alakítjuk ki? A szorongáscsökkentő eszközöket a mindennapi életünk részévé tesszük?”

-- Én erre a megoldásra tippelek, nekem ez vált be. Fontos, hogy eleinte legyen egy külső szem - egy segítő szakember (aki egy klinikai szakpszichológus leginkább).

Ez az egész azzal járt, hogy meg kellett változtatnom a mércéket, másképp gondolni a jövőre, és lemondani néhány dologról.
EDDIG bőven megérte!

borgen 2017.09.18. 00:34:59

@EddieCivic5g: Milyen igazad van, tokeletes hozzaallas. Mondjuk vannak akik nem erzik jol magukat a valasztott maganyban, bizonyos szituaciok elkeruleseben. Ugy erzik hogy a korulmenyek kenyszeritik ra oket es ugy erzik hogy sodrodnak valamivel, amit nem akarnak. Te viszont megtanultal egyutt elni a problemaddal es minimalizaltad a negativ hatasait rad nezve. Jo strategianak tunik. A "szabalyok" es "elvarasok" sokszor extrovertalt emberek altal hatarozodnak meg. De az introvertalt embereknek lehetnek sajat szabalyaik es elvarasaik. Az egy dolog hogy a tarsadalom nem ertekeli a csendesebb, introvertalt, felenkebb embereket. Ez meg nem jelenti azt, hogy a tarsadalomnak igaza van. (Pl. az extrovertseg unnepelt, mikozben ez tobbszor felszinesseget, belso nihilt takar.) A kommented azert nagyon jo, mert ramutat, nem kell feltetlenul masok jatekszabalyai szerint elni - merjuk felvallalni magunkat, es erezzuk magunkat jol a lehetosegeinken belul. Ha a maganyos setam ugy telik el hogy kozben nem sajat magam ekezem, hanem eszreveszem a szepet es jot a vilagban, mikozben a jovotol aggodas helyett tervezgetem a jovot, akkor bizony ez joval tartalmasabb elfoglaltsag mint pl. egy bulira menni, ahol sekelyes emberekkel es ertelmetlen, unalmas, valamint felszines beszelgetesekkel kellene toltenem az idom.

nklgd (törölt) 2017.09.28. 20:29:25

Kognitív Teknősbéka kigyógyult,bár személyesen nem ismerem.Válaszolva az utolsó kérdésedre,igen a szorongáscsökkentő eszközöket az életünk részévé kell tenni,ÁTMENETILEG.Ez is csak egy betegség,tekints rá úgy,mint egy megfázásra.Beveszed a gyógyszert,és éled tovább a normális életedet.Nem vársz arra,hogy mikor leszel végre teljesen egészséges.A Gyakori Kérdéseken egy fickó azon értetlenkedett,hogy miért nem "világosodott" már meg,pedig 4-5 órát meditál naponta...Ajánlottak neki egy buddhista tanmesét:A tanítvány megkérdezi a mestert,hány év kell,hogy megvilágosodjon.

Tíz év.-mondta a mester.
Olyan sok?!-így a tanítvány.
Igazad van,lehet,hogy húsz...

A lényeg,hogy minél jobban kapkodsz,annál lassabban fejlődsz.Egyszer említetted,hogy célorientált vagy,feladat orientáltság helyett(egyébként,én is).Így viszont nehezebben veszed észre,mennyit is fejlődtél valójában,mivel a teljes gyógyulás köti le a figyelmedet.Szerintem élj továbbra is úgy,mint a "normálisok",csináld a szorongáscsökkentő gyakorlatokat,és engedd,hogy magától jöjjön el a teljes gyógyulás pillanata.

Off: Ajánlanám figyelmedbe a Jobangel blogot.Most találtam rá,ha igényelnéd,segítenek az álláskeresésben,ezenfelül érdekes cikkei vannak a munka világáról.
süti beállítások módosítása