Szociális fóbiások küzdelme a nagyvilággal

Sziasztok! Ez a blog Neked készült, aki szociális fóbiával küzdesz. Neked, aki önbizalomhiányos vagy, folyton kisebbségi érzésed, megfelelési kényszered van, vagy Neked, akinek nincsenek ilyen problémáid, egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogyan élnek ezek a furcsa, visszahúzódó, szégyenlős, csendes emberek, milyen nehézségekkel kell szembenézniük nap, mint nap. Itt olvashatjátok mindennapi botladozásainkat, szerencsétlenkedéseinket, félelmeinket, amelyeket megosztunk veletek, hogy érezzétek nem vagytok egyedül.

Dr. Richards-terápia

A könnyebb navigálás érdekében ide gyűjtöttük a linkeket jelenlegi nagy projektünkhöz, ami nem más, mint a dr. Richards által megalkotott, szociális fóbiával foglalkozó audioterápia magyarítása:

1. bemutatkozó lecke

2. lecke

3. lecke

4. lecke

5. lecke

6. lecke

7. lecke

8. lecke

9. lecke

10. lecke

11. lecke

Friss topikok

2016.08.28. 10:00 Kaisa

És elfogadni, amikor nem ismernek el...

Édesanyámmal eléggé küzdelmes a viszonyunk. Soha nem voltunk az a szeretetet kimutató páros. A gyerekkoromat és a felnőtté válásomat utólag elemezve rengeteg helyen látom a hibákat és a károkat, amiket a személyiségemben okozott. Tulajdonképpen részben őt okolom nyomorúságos helyzetemért. Az évtizedek alatt kialakultak azok a védelmi mechanizmusok, amikor bár egyrészt bebetonozták ezt az ellenséges helyzetet közöttünk, másrészt viszont segítettek megvédeni. Nem beszélünk sokat, csak a minimálisra korlátozva, a napi eseményeimről, terveimről, vágyaimról, félelmeimről nem beszélek neki, néha egy-egy érdekességet megosztok vele, de hamar rájövök, hogy csak magamnak ártok vele. Azonban elfeledkezve a tökéletesre fejlesztett túlélési stratégiámról, a munkahelyi elismerésemet mégis kicsit büszkén mutattam neki, hátha tetszik neki...

Egyik legrosszabb döntésem volt, ugyanis azonkívül, hogy mennyi fizetésemeléssel jár (semennyivel), nem érdekelte. Majd miután kierőltette belőlem, hogy mennyit keresek, lenéző gúnnyal oktatott ki arról, hogy hát igen, ez az ára annak a nyugodt életnek, ami nekem van, mert bezzeg ő... Azt nem tudná akárki. Hiába mondtam neki, hogy azért az én munkámat sem tudná ő ellátni, olyan magas lóról kezdett "poénkodni", hogy teljesen megszégyenített, amiért én feleannyi idősen, mint ő, kevesebb mint feleannyit keresek. Köpni-nyelni nem tudtam, ahogy az ártatlan "büszkélkedésemből" átváltott egészen megalázó csipkelődésbe, azt éreztetve, hogy az én munkám tulajdonképpen nem is ér semmit.

A legjobban az fájt, hogy teljesen váratlanul ért, bár sejthettem volna. És azóta is döbbenten állok a helyzet előtt (mögött), hogy hogyan lehetséges az biológiailag, hogy egy anya, nem a jót látja a saját gyereke sikerében, hanem mintha a kihívást, vetélytársat látná bennem, akit le kell győznie.

Testvéremmel már többször kielemeztük, mennyire korlátozó tényező volt a személyiség fejlődésünkre a támogató légkör hiánya, amit a fenti példa is szemléltet. És hiába múltam el 30 éves, a mai napig nem tudtam feldolgozni az anyai szeretet és elfogadás hiányát. És a mai napig ugyanúgy bennem van a vágy, hogy valahogy elérjem, hogy a saját anyám elfogadjon és szeressen. Ez egy olyan dolog, ami az életem korai szakaszában pótolhatatlanul kimaradt, ezért nem is tudtam rendesen kifejlődni. Tudom, felnőtt ember vagyok, lépjek túl rajta, most már legalább tiszta fejjel is látom, hogy a szüleim nem megkérdőjelezhetetlen hatóságként működnek, mégis nehéz kilépni ebből a mederből. Nem tudom, felnőtt fejjel be tudom-e foltozni a gyerekkoromban esett töréseket.

5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://onbizalomnelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr7811650066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

introvertaltak · http://introvertaltak.blog.hu/ 2016.08.28. 10:25:51

Hát szerintem ne foltozgasd, és ne várd el ennyi idő után, hogy szeretet lesz. Hanem vívd ki a tiszteletét! Úgy, hogy nem hagyod magad, hanem visszacsípsz erősebben! Mert az lehet hogy majd többet keresel, de akkor is talál valamit benned, amivel elkönyveli, hogy még mindég gyengébb vagy, és ő csinálja jól a doglait.

Van egy verbális önvédelem című könyv, az is segíthet. Meg találd meg, mi az amit ő nem szeret hallani.

Tudom tudom, mégis csak anya, de ha az embert megszégyenítik akkor mindegy ki csinálja, ugyanalyan szarul fogja érezni magát. És hol van megírva az a törvény, hogy szülőknek nem lehet visszaadni a bántásokat? Nincs jogunk visszaadni azért, mert egyszer jót szexeltek, és megszülettünk?

Hosszú Haj 2016.08.28. 18:29:07

Szerintem inkább csak ki kell törölni az ember életéből az ilyen embereket, legyen az akár rokon, akár szülő is.

vfnad (törölt) 2016.08.30. 21:12:13

Valószínűleg nem fog tetszeni amit írok,de olvasd végig,kérlek. Apám kottára ugyanolyan,mint az "édes"anyád. Soha nem fogod elérni,hogy szeressen,vagy tiszteljen.Ő nem akarja. Muszáj lenéznie téged,különben el kellene ismernie,hogy hibázott.Ehhez nincs bátorsága.Valójában szánalmas ember,aki rajtad vezeti le a frusztrációját. Megértem,hogy dühös vagy rá.Én is az voltam.De,nincs értelme harcolni vele,csak újabb sérüléseket szereznél.Nem lehet észérvekkel meggyőzni őket. Ahogy már mondtam,ezt nem engedhetik meg maguknak. Apám egy nap túlfeszítette a húrt.Egyszerűen felálltam,és otthagytam a francba.Szerintem,ez a legjobb,amit tehetünk. Emlékszem,mennyire dühös volt,mikor hátat fordítottam neki,a szokásos tirádája közepén.Kénytelen volt belátni,hogy már nem vagyok gyerek.Kénytelen volt belátni,hogy tehetetlen. Ma már nem haragszom rá.Szimplán csak nem érdekel.Néha váltunk egy pár szót.Általános dolgokról.Mindketten tudjuk,hogy ha megint vegzálni kezd,otthagyom.Ezt tudom javasolni neked is. Ne akard áthidalni a szakadékot.Megvan a saját életed.Anyádnak megvolt az esélye,hogy a része lehessen.Ő döntött úgy,hogy nem él vele.

KovacsPista777 2016.09.02. 07:04:44

Kaisa:

Erre a Pszinél a következőket tanultam:

- Fontosabb, hogy m a g a d nak megfelelj. Ha neki nem sikerült 30 éven át, akkor miből gondolod, hogy még sikerül. Én is próbáltam apámnak bizonygatni, hogy milyen ügyes vagyok, (ez szép lassan átment tudat alattiba is) de soha egy dícsérő szót nem kaptam tőle. Pár éve egyszer sikerült lenyűgöznöm, kb. olyat csináltam, amit ő nem tudna megcsinálni, amire egy "Na nézd már!" lett a válasz. Kb. itt esett le, hogy sohasem fogom tőle hallani, hogy "Ügyes vagy fiam!"

- A Pszi javaslata az ilyen emberek kezelésére, hogy pl. nem "anya"-ként nézel anyukádra, hanem valami másnak "cimkézed fel". Ha anyaként nézel rá, azt várod tőle, mint egy anyától: szeretet, megértést, stb. Ha felcimkézed másnak, akkor csak azt várod tőle. Pl: egy parancsolgató szülőből őrmester lesz. Akkor csak azt várod tőle, amit egy őrmestertől, hogy parancsokat osztogat, hisz ő egy "őrmester". De a saját cimkédet magadnak kell kitalálnod, te érzed, milyen ő. Ezután lehet békés az együttélés és neked is jobb lesz.

- Valahol el kell fogadnunk, hogy ők is emberek, őket is félrenevelték a szüleik, ők is különböző hatásokat kaptak az élettől. Nem miattunk ilyenek, nem mi vagyunk az o k a ennek, hogy ilyenek.

Aki a szülő félrenevelésről szeretne olvasni, annak ajánlom a "Szeretettel sebezve" c. könyvet.

Kaisa 2016.09.02. 20:49:35

@introvertaltak: @Hosszú Haj: @vfnad (törölt): @KovacsPista777: Köszönöm a tanácsokat. Bár már lehiggadtam, de ha eszembe jut az eset még mindig nagyon felhúzom magam rajta. Viszont az elengedést fogom választani. Nem gondolom, hogy bele kellene állni egy feszültséget szító bizonygatásba, hanem el kell engednem. Nekem ez jutott, ennek ellenére felnőtté cseperedtem, most már úgysem pótolható az, ami gyerekkoromból hiányzott, akármennyire is fájó. Túllépek rajta, de nem fejeltek. Egyszerűen megtanulom, hogy egyes embereknek felesleges a megértését vagy a támogatását várni. Majd ha végre sikerül véglegesen elköltöznöm, akkor megmaradhatunk a jópofizós ismerősök szintjén, és kitörölhetem ezt a függőségi szálat az életemből, addig marad a megtűrés.
süti beállítások módosítása